Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Occupational teacher's stressors and burn-out syndrome

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33118818" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33118818 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Occupational teacher's stressors and burn-out syndrome

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching profession is one of those professions that are most vulnerable to the burn-out syndrome. Although this phenomenon was described several decades ago, it seems that no effective defensive exists against it. In this article we reflect the most distinct stressors and danger of burn-out syndrome within current population of teachers. We inform about results of new research, which was supposed to find out a level of the burn-out syndrome by teachers in relationship to chosen determinants: receptionof rate of loading in work environment and features of behaviour of personality type A. The results are analysed regarding to gender, duration of practice, type of school and further education. We bring survey of the most frequently felt stressors and the most significant sources of psychophysical load of our teachers at various types of school. Furthermore, we observe rate of teacher's burnout syndrome in comparison with the results of our leading research and also other domestic and fo

  • Název v anglickém jazyce

    Occupational teacher's stressors and burn-out syndrome

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching profession is one of those professions that are most vulnerable to the burn-out syndrome. Although this phenomenon was described several decades ago, it seems that no effective defensive exists against it. In this article we reflect the most distinct stressors and danger of burn-out syndrome within current population of teachers. We inform about results of new research, which was supposed to find out a level of the burn-out syndrome by teachers in relationship to chosen determinants: receptionof rate of loading in work environment and features of behaviour of personality type A. The results are analysed regarding to gender, duration of practice, type of school and further education. We bring survey of the most frequently felt stressors and the most significant sources of psychophysical load of our teachers at various types of school. Furthermore, we observe rate of teacher's burnout syndrome in comparison with the results of our leading research and also other domestic and fo

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Through Education

  • ISBN

    978-80-210-5720-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    303-318

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    27. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku