Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students and Poetry - Presentation of the Research Project on the Reception of Poetry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33146461" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33146461 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students and Poetry - Presentation of the Research Project on the Reception of Poetry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study presents the first results of a current research project which focuses on the exploration of the reception of poetry among students at primary and secondary schools and the possibilities to influence it. Quantitative methods of collecting dataprovide the basic framework and are supplemented by qualitative methods. With the use of semantic differential, the perception of poetry is analyzed from the point of view of three factors (comprehensibility, evaluation and impressiveness) and the reading preferences of students regarding various types of poetic texts are shown. Q-methodology is used to observe a wide range of evidence on readership and reading, opinions and attitudes towards reading, or the life values in relation to the preferred kindof poetry. A part of the research is also longitudinal research in eight school classes through which we try to find out the opportunities to help building the positive attitudes towards literature, and particularly poetry.

  • Název v anglickém jazyce

    Students and Poetry - Presentation of the Research Project on the Reception of Poetry

  • Popis výsledku anglicky

    The study presents the first results of a current research project which focuses on the exploration of the reception of poetry among students at primary and secondary schools and the possibilities to influence it. Quantitative methods of collecting dataprovide the basic framework and are supplemented by qualitative methods. With the use of semantic differential, the perception of poetry is analyzed from the point of view of three factors (comprehensibility, evaluation and impressiveness) and the reading preferences of students regarding various types of poetic texts are shown. Q-methodology is used to observe a wide range of evidence on readership and reading, opinions and attitudes towards reading, or the life values in relation to the preferred kindof poetry. A part of the research is also longitudinal research in eight school classes through which we try to find out the opportunities to help building the positive attitudes towards literature, and particularly poetry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ICERI 2011 Proceedings

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    388-393

  • Kód UT WoS článku

    000317080000059

  • EID výsledku v databázi Scopus