Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities of Positive Influence on the Attitude of Students Towards Poetry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33141989" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33141989 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281205519X" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281205519X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.059" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.12.059</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of Positive Influence on the Attitude of Students Towards Poetry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the course of the research focused on the reception of poetry and the possibilities how to influence it, we observed the classes in eight experimental classrooms and monitored the possibilities of building positive attitudes towards literature (poetry) among the students with the use of suitable methods. The teachers used specially designed methods and worksheets. By the analysis of the students' records in their diaries, we are able to observe how their attitudes towards poetry have changed, see theresults of their own poetry writing, or the assessment of their classmates' poems. This article presents detailed results obtained in a selected classroom with students aged 14-15. The results show that a sensitive approach to teaching when the students' opinions are respected and the atmosphere of mutual trust in the classroom along with using creative methods can show the students the way towards poetry.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Positive Influence on the Attitude of Students Towards Poetry

  • Popis výsledku anglicky

    In the course of the research focused on the reception of poetry and the possibilities how to influence it, we observed the classes in eight experimental classrooms and monitored the possibilities of building positive attitudes towards literature (poetry) among the students with the use of suitable methods. The teachers used specially designed methods and worksheets. By the analysis of the students' records in their diaries, we are able to observe how their attitudes towards poetry have changed, see theresults of their own poetry writing, or the assessment of their classmates' poems. This article presents detailed results obtained in a selected classroom with students aged 14-15. The results show that a sensitive approach to teaching when the students' opinions are respected and the atmosphere of mutual trust in the classroom along with using creative methods can show the students the way towards poetry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24.12.2012

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    "1259?1263"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus