Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Changes in the Attitudes towards Poetry in the Class (14-15 Years Old) Thanks to Experimental Teaching Methods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33148993" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33148993 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814008635" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814008635</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.846" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.846</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Changes in the Attitudes towards Poetry in the Class (14-15 Years Old) Thanks to Experimental Teaching Methods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study presents the results of longitudinal research in which we monitored eight classes where the poetry was taught in a more entertaining and open way. We focus on the detailed results of one class with 14-15 years old students. The results were compared with a control class. A significant positive shift was recorded mainly in the results of students who showed more negative relationship to the poetry and its teaching at the beginning. On the contrary, we can see some decline in the students with initially positive attitudes. There were no significant changes in the attitudes towards poetry in the control class.

  • Název v anglickém jazyce

    The Changes in the Attitudes towards Poetry in the Class (14-15 Years Old) Thanks to Experimental Teaching Methods

  • Popis výsledku anglicky

    The study presents the results of longitudinal research in which we monitored eight classes where the poetry was taught in a more entertaining and open way. We focus on the detailed results of one class with 14-15 years old students. The results were compared with a control class. A significant positive shift was recorded mainly in the results of students who showed more negative relationship to the poetry and its teaching at the beginning. On the contrary, we can see some decline in the students with initially positive attitudes. There were no significant changes in the attitudes towards poetry in the control class.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    "3811?3815"

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Roma, Italy

  • Datum konání akce

    5. 2. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku