The Changes in the Attitudes towards Poetry in the Class (14-15 Years Old) Thanks to Experimental Teaching Methods
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33148993" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33148993 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814008635" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814008635</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.846" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.846</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Changes in the Attitudes towards Poetry in the Class (14-15 Years Old) Thanks to Experimental Teaching Methods
Popis výsledku v původním jazyce
The study presents the results of longitudinal research in which we monitored eight classes where the poetry was taught in a more entertaining and open way. We focus on the detailed results of one class with 14-15 years old students. The results were compared with a control class. A significant positive shift was recorded mainly in the results of students who showed more negative relationship to the poetry and its teaching at the beginning. On the contrary, we can see some decline in the students with initially positive attitudes. There were no significant changes in the attitudes towards poetry in the control class.
Název v anglickém jazyce
The Changes in the Attitudes towards Poetry in the Class (14-15 Years Old) Thanks to Experimental Teaching Methods
Popis výsledku anglicky
The study presents the results of longitudinal research in which we monitored eight classes where the poetry was taught in a more entertaining and open way. We focus on the detailed results of one class with 14-15 years old students. The results were compared with a control class. A significant positive shift was recorded mainly in the results of students who showed more negative relationship to the poetry and its teaching at the beginning. On the contrary, we can see some decline in the students with initially positive attitudes. There were no significant changes in the attitudes towards poetry in the control class.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
"3811?3815"
Název nakladatele
Elsevier (NL)
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Roma, Italy
Datum konání akce
5. 2. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—