Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv vyučovacích metod na vztah studentů (14-15 let) k poezii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33145924" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33145924 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv vyučovacích metod na vztah studentů (14-15 let) k poezii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie přináší výsledky longitudinálního výzkumu, který jsme realizovali v osmi třídách, kde se poezie učila zábavnějším a více otevřeným způsobem. Zaměřujeme se na podrobné výsledky z jedné třídy (studenti ve věku 14 -15 let), konkrétně na vybrané činnosti s poetickými texty. Výsledky byly porovnány s kontrolní třídou. Významný pozitivní posun se objevil hlavně u studentů, kteří vykazovali na začátku výzkumu více negativní vztah k poezii. Vztah žáků kontrolní třídy k poezii zůstal bez významnějších změn.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of teaching methods on relationship students (14 - 15 years old) to poetry

  • Popis výsledku anglicky

    The study reports the results of longitudinal research in which we were observing eight classrooms where the poetry was taught through funnier and more open way. We focus on the detailed results of one class where students are 14 - 15 years old, concretely on selected activities with poetic texts (transforming poem into prose and vice versa). The results were compared with a control class. A significant positive shift arose mainly from the results of students who showed at the beginning more negative relationship to the poetry and its teaching. The relationship to the poetry in a control class was not changed significantly.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Český jazyk a literatura

  • ISSN

    0009-0786

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    26-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus