Vliv vyučovacích metod na vztah studentů (14-15 let) k poezii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33145924" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33145924 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv vyučovacích metod na vztah studentů (14-15 let) k poezii
Popis výsledku v původním jazyce
Studie přináší výsledky longitudinálního výzkumu, který jsme realizovali v osmi třídách, kde se poezie učila zábavnějším a více otevřeným způsobem. Zaměřujeme se na podrobné výsledky z jedné třídy (studenti ve věku 14 -15 let), konkrétně na vybrané činnosti s poetickými texty. Výsledky byly porovnány s kontrolní třídou. Významný pozitivní posun se objevil hlavně u studentů, kteří vykazovali na začátku výzkumu více negativní vztah k poezii. Vztah žáků kontrolní třídy k poezii zůstal bez významnějších změn.
Název v anglickém jazyce
The influence of teaching methods on relationship students (14 - 15 years old) to poetry
Popis výsledku anglicky
The study reports the results of longitudinal research in which we were observing eight classrooms where the poetry was taught through funnier and more open way. We focus on the detailed results of one class where students are 14 - 15 years old, concretely on selected activities with poetic texts (transforming poem into prose and vice versa). The results were compared with a control class. A significant positive shift arose mainly from the results of students who showed at the beginning more negative relationship to the poetry and its teaching. The relationship to the poetry in a control class was not changed significantly.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Český jazyk a literatura
ISSN
0009-0786
e-ISSN
—
Svazek periodika
64
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
26-33
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—