Poetry as a learning task
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A33160696" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:33160696 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.16.24448770" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/pdf.16.24448770</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.16.24448770" target="_blank" >10.5507/pdf.16.24448770</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Poetry as a learning task
Popis výsledku v původním jazyce
The publication presents the results of the longitudinal intervention study aimed to verify the effectiveness of teaching poetry in experimental classes in comparison with control classes (respondents aged 12-15). Author describe in this way the relationship of young learners to poetry and how its teaching may influence the choice of appropriate teaching methods a sensitive approach to individual interpretations of young learners. Targeted experimental activities can help change persistent state of perception of poetry as something idealized, inaccessible, or refused, ridiculed, unnecessary. The aim of teaching poetry is not a situation in which everyone takes it and they become its passionate readers. It is important that the students should not feel shyness and fear.
Název v anglickém jazyce
Poetry as a learning task
Popis výsledku anglicky
The publication presents the results of the longitudinal intervention study aimed to verify the effectiveness of teaching poetry in experimental classes in comparison with control classes (respondents aged 12-15). Author describe in this way the relationship of young learners to poetry and how its teaching may influence the choice of appropriate teaching methods a sensitive approach to individual interpretations of young learners. Targeted experimental activities can help change persistent state of perception of poetry as something idealized, inaccessible, or refused, ridiculed, unnecessary. The aim of teaching poetry is not a situation in which everyone takes it and they become its passionate readers. It is important that the students should not feel shyness and fear.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4877-0
Počet stran knihy
127
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—