Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Poetry as a learning task

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A33160696" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:33160696 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.16.24448770" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/pdf.16.24448770</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.16.24448770" target="_blank" >10.5507/pdf.16.24448770</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Poetry as a learning task

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The publication presents the results of the longitudinal intervention study aimed to verify the effectiveness of teaching poetry in experimental classes in comparison with control classes (respondents aged 12-15). Author describe in this way the relationship of young learners to poetry and how its teaching may influence the choice of appropriate teaching methods a sensitive approach to individual interpretations of young learners. Targeted experimental activities can help change persistent state of perception of poetry as something idealized, inaccessible, or refused, ridiculed, unnecessary. The aim of teaching poetry is not a situation in which everyone takes it and they become its passionate readers. It is important that the students should not feel shyness and fear.

  • Název v anglickém jazyce

    Poetry as a learning task

  • Popis výsledku anglicky

    The publication presents the results of the longitudinal intervention study aimed to verify the effectiveness of teaching poetry in experimental classes in comparison with control classes (respondents aged 12-15). Author describe in this way the relationship of young learners to poetry and how its teaching may influence the choice of appropriate teaching methods a sensitive approach to individual interpretations of young learners. Targeted experimental activities can help change persistent state of perception of poetry as something idealized, inaccessible, or refused, ridiculed, unnecessary. The aim of teaching poetry is not a situation in which everyone takes it and they become its passionate readers. It is important that the students should not feel shyness and fear.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-4877-0

  • Počet stran knihy

    127

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy