Přehled metodologie vysokoškolského výzkumu v letech 1999-2010 v Číně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33138459" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33138459 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přehled metodologie vysokoškolského výzkumu v letech 1999-2010 v Číně
Popis výsledku v původním jazyce
Na základě 1957 prací, které byly publikovány v letech 1999 až 2010 ve významných čínských vědeckých časopisech, autoři analyzují výzkumné metody, které byly v pracích použity, a shrnují četnost použití těchto výzkumných metod. Výsledek je možné charakterizovat z hlediska výzkumné metodologie za 12 let a je tvořen teoretickým, kvalitativním a kvantitativním výzkumem, má teoretický výzkum naprostou převahu. Z hlediska vývoje mají všechna tři výzkumná paradigmata relativně vyrovnaný vývojový trend, mírnévýkyvy byly zaznamenány u teoretického výzkumu a pomalu, ale jistě narůstají četnosti u kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Z hlediska využití konkrétních výzkumných metod nahradil rychlý vývoj interdisciplinárních a srovnávacích metod výhody filozofických a teoretických situací. V kvantitativním výzkumu jsou matematická statistika, s ní spojená analýza a tvorba modelů a ověřovací analýza postupně v rovnováze. Typických experimentálních výzkumných metod je však využíváno málo. Hlav
Název v anglickém jazyce
Higher Education Research in PRC - Review the Methodology during the period 1999 to 2010
Popis výsledku anglicky
Based on 1957 papers which published from 1999 to 2010 in the authoritative journals named Higher Education Research, author analyzes the research methods used in the papers and summarizes the use frequency of these research methods, then get the conclusions as follow: from research methodology point of view, within 12 years among china's three research paradigm speculative research, qualitative research as well as quantitative research, the speculative research overall present an absolute superiority.From the development track point of view, three kinds of research paradigms have relatively smoothed develop trends, the fluctuations presents in a weak downstream of speculative research and a slowly but surely upward of quantitative and qualitative research. From the using of specific research method point of view, the quickly development of interdisciplinary and comparison speculative decreased replaced the advantages of philosophy and feeling speculative situation. In quantitative re
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paidagogos - časopis pro pedagogiku v souvislostech journal of education in contexts
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Svazek periodika
2012
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
4-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—