Mohou nám Finové pomoci zlepšit čtenářskou gramotnost?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139391" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139391 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mohou nám Finové pomoci zlepšit čtenářskou gramotnost?
Popis výsledku v původním jazyce
V našem příspěvku se budeme zabývat v posledních letech velmi aktuálním tématem, a to čtenářskou gramotností českých žáků. V nedávné době jsme v rámci grantového projektu realizovali vlastní výzkum pomocí dotazníku, kde jsme zjišťovali nejen postoje a názory českých učitelů z celé České republiky na tuto problematiku. Podle mezinárodního výzkumu čtenářské gramotnosti PISA dlouhodobě dosahují nejlepších výsledků Finové. V příspěvku zmíníme nejdůležitější faktory, proč tomu tak může být, a pokusíme se najít společné a rozdílné rysy s výukou čtenářské gramotnosti na českých školách. Z těchto poznatků vyvodíme nejpodstatnější činitele, které by se daly aplikovat na české školství, a pomohly tak zvýšit úroveň čtenářské gramotnosti českých žáků na základníchškolách.
Název v anglickém jazyce
Can Finns Help us to Improve Reading Literacy?
Popis výsledku anglicky
In our paper we have dealt with very topical issue - reading literacy of Czech pupils. We have recently realized our own research within a grant project. We investigated the attitudes and opinions of Czech teachers on this issue using a questionnaire. According to international research PISA Finns achieve the best result in reading literacy in the long term. In this paper we have mentioned the most important factors why this may be and tried to find common and different features of literacy teaching inCzech schools. From these findings we have drawn the most important factors that could be applied to the Czech education and help increase the literacy of Czech pupils in primary schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Svoboda jazyka - jazyk svobody
ISBN
978-80-7464-173-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
155-160
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
21. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—