Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mohou nám Finové pomoci zlepšit čtenářskou gramotnost?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139391" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139391 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mohou nám Finové pomoci zlepšit čtenářskou gramotnost?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V našem příspěvku se budeme zabývat v posledních letech velmi aktuálním tématem, a to čtenářskou gramotností českých žáků. V nedávné době jsme v rámci grantového projektu realizovali vlastní výzkum pomocí dotazníku, kde jsme zjišťovali nejen postoje a názory českých učitelů z celé České republiky na tuto problematiku. Podle mezinárodního výzkumu čtenářské gramotnosti PISA dlouhodobě dosahují nejlepších výsledků Finové. V příspěvku zmíníme nejdůležitější faktory, proč tomu tak může být, a pokusíme se najít společné a rozdílné rysy s výukou čtenářské gramotnosti na českých školách. Z těchto poznatků vyvodíme nejpodstatnější činitele, které by se daly aplikovat na české školství, a pomohly tak zvýšit úroveň čtenářské gramotnosti českých žáků na základníchškolách.

  • Název v anglickém jazyce

    Can Finns Help us to Improve Reading Literacy?

  • Popis výsledku anglicky

    In our paper we have dealt with very topical issue - reading literacy of Czech pupils. We have recently realized our own research within a grant project. We investigated the attitudes and opinions of Czech teachers on this issue using a questionnaire. According to international research PISA Finns achieve the best result in reading literacy in the long term. In this paper we have mentioned the most important factors why this may be and tried to find common and different features of literacy teaching inCzech schools. From these findings we have drawn the most important factors that could be applied to the Czech education and help increase the literacy of Czech pupils in primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Svoboda jazyka - jazyk svobody

  • ISBN

    978-80-7464-173-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    155-160

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    21. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku