Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chosen aspects of reading literacy development in lower secondary schools in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149883" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149883 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.019" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.019" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.019</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Chosen aspects of reading literacy development in lower secondary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of reading literacy has been a very topical issue in recent years, not only in the Czech Republic, based both on the results of research of international surveys PISA and PIRLS, and the results of many other, less significant studies of reading literacy. Over a long period, Czech pupils have been showing decreasing reading comprehension level and demonstrate overall downward trend in international comparisons. We carried out a research that investigated how reading literacy has been developed in Czech lower secondary schools and tried to find out, whether the problem of low level of pupils in reading literacy may be caused by teachers and their inappropriate ways of teaching. Our paper mainly focuses on several important findings that emerged from our own, relatively extensive research on reading literacy development in lower secondary schools in the Czech Republic. The research was realized by electronically sent questionnaire and was focused on lower secondary school

  • Název v anglickém jazyce

    Chosen aspects of reading literacy development in lower secondary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The development of reading literacy has been a very topical issue in recent years, not only in the Czech Republic, based both on the results of research of international surveys PISA and PIRLS, and the results of many other, less significant studies of reading literacy. Over a long period, Czech pupils have been showing decreasing reading comprehension level and demonstrate overall downward trend in international comparisons. We carried out a research that investigated how reading literacy has been developed in Czech lower secondary schools and tried to find out, whether the problem of low level of pupils in reading literacy may be caused by teachers and their inappropriate ways of teaching. Our paper mainly focuses on several important findings that emerged from our own, relatively extensive research on reading literacy development in lower secondary schools in the Czech Republic. The research was realized by electronically sent questionnaire and was focused on lower secondary school

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM2014 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-619-7105-24-7

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    139-146

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology, Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria

  • Datum konání akce

    1. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku