Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifika modelování objektů v primární škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139572" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139572 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Specifika modelování objektů v primární škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Základní charakteristikou současné společnosti je technický vývoj a rozvoj informačních technologií, který se stále intenzivněji opírá o matematiku. Proto je nutné zvýšit zájem žáků a studentů o matematiku. Je třeba zlepšit motivační přípravu žáků a studentů v matematice tím, že řešíme v hodinách matematiky praktické problémové úlohy a ukazujeme žákům a studentům využití matematiky v běžném životě. Mnoho motivačních úloh, které využívají matematiku, nacházíme v technické praxi. Řešit úlohy z technické praxe vyžaduje schopnost prostorové představivosti. Pro rozvíjení prostorové představivosti používáme modely a grafické znázorňování modelů ve volném rovnoběžném promítání. Příspěvek je zaměřený na rozvíjení prostorové představivosti žáků s využitím metody volného rovnoběžného promítání.

  • Název v anglickém jazyce

    Specifics of Objects Modelling at Primary School

  • Popis výsledku anglicky

    The social development of the contemporary society is based on enormous progress in mathematic disciplines. Therefore it is necessary to increase the students' interest in mathematics. The practical math problems being solved in math at school enable toimprove motivation at students and pupils in this school object. It shows the mathematical utilization in daily routine. We can find a lot of motivated problems in technical branch based on mathematics. The problem solution from the technical practice requires the ability of cubical visualisation. We use models and graphical demonstration of models in parallel projection for development of cubic visualisation at pupils. The papers focus on the development of the cubic visualisation of pupils using the method of free parallel projection.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Mathematica

  • ISSN

    0862-9765

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vlll

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    89-92

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus