Specifika modelování objektů v primární škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139572" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139572 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika modelování objektů v primární škole
Popis výsledku v původním jazyce
Základní charakteristikou současné společnosti je technický vývoj a rozvoj informačních technologií, který se stále intenzivněji opírá o matematiku. Proto je nutné zvýšit zájem žáků a studentů o matematiku. Je třeba zlepšit motivační přípravu žáků a studentů v matematice tím, že řešíme v hodinách matematiky praktické problémové úlohy a ukazujeme žákům a studentům využití matematiky v běžném životě. Mnoho motivačních úloh, které využívají matematiku, nacházíme v technické praxi. Řešit úlohy z technické praxe vyžaduje schopnost prostorové představivosti. Pro rozvíjení prostorové představivosti používáme modely a grafické znázorňování modelů ve volném rovnoběžném promítání. Příspěvek je zaměřený na rozvíjení prostorové představivosti žáků s využitím metody volného rovnoběžného promítání.
Název v anglickém jazyce
Specifics of Objects Modelling at Primary School
Popis výsledku anglicky
The social development of the contemporary society is based on enormous progress in mathematic disciplines. Therefore it is necessary to increase the students' interest in mathematics. The practical math problems being solved in math at school enable toimprove motivation at students and pupils in this school object. It shows the mathematical utilization in daily routine. We can find a lot of motivated problems in technical branch based on mathematics. The problem solution from the technical practice requires the ability of cubical visualisation. We use models and graphical demonstration of models in parallel projection for development of cubic visualisation at pupils. The papers focus on the development of the cubic visualisation of pupils using the method of free parallel projection.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Mathematica
ISSN
0862-9765
e-ISSN
—
Svazek periodika
Vlll
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
89-92
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—