Realizace výuky Výchovy ke zdraví na ZŠ ve vybraných krajích ČR s důrazem na oblast sexuální výchovy.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139876" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139876 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Realizace výuky Výchovy ke zdraví na ZŠ ve vybraných krajích ČR s důrazem na oblast sexuální výchovy.
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem sdělení je informovat o dílčích výsledcích projektu Realizace výuky Výchovy ke zdraví na ZŠ v České republice, který řeší Centrum výzkumu zdravého životního stylu ve spolupráci s Asociací pro podporu zdraví a výchovu ke zdraví. V rámci studie byloosloveno prozatím 395 základních škol, do výzkumu se jich zapojilo 87. Z výsledků šetření vyplývá, že 83 % oslovených škol realizuje samostatný vyučovací předmět Výchova ke zdraví. Časová dotace je nejčastěji uváděna 2 či 3 vyučovacích hodiny za týden pro 4 ročníky II. stupně ZŠ. Aprobovaní učitelé Výchovy ke zdraví či Rodinné výchovy vyučují na ZŠ v 31 %. Přes 50 % škol uvádí, že jednotlivá témata výchovy ke zdraví jsou ve výuce vyvážena (výživa a stravování, prevence závislostí, první pomoc, sexuálnívýchova a reprodukční zdraví aj). Téměř 100 % oslovených škol je přesvědčeno, že tematika výchovy k sexuálně reprodukčnímu zdraví do výchovně vzdělávacího procesu dětí patří a vesměs se na daných školách vyučuje v předmětu Výchova ke zdra
Název v anglickém jazyce
Implementation of Health Education teaching at the elementary school in the selected region with an emphasis on sex education.
Popis výsledku anglicky
The aim of this notice is to inform about partial results of the project Realization of teaching of Health Education at elementary schools in the Czech Republic, which is solving by The Centre for research of healthy lifestyle collaboratively with the Association for Health Promotion and Health Education. In the frame of the study was addressed 395 elementary schools for the time being, 87 of them are joined to the research. The results of the research show that 83% schools realized the separate subjectof Health Education. Time allocation is the most frequently reported 2 or 3 lessons per week for 4 years (6.- 9. class) of elementary school. Certificated teachers of Health Education or Family Education teach at elementary schools in 31%. Over 50% of schools presents that particular health education topics in teaching are balanced (nutrition and eating, prevention of addiction, first aid, sex education and reproductive health and others). Almost 100% of participate schools are persuade
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
5. moravský regionální kongres k sexuální výchově, SAFE II, Olomouc 2012
ISBN
978-80-904290-7-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
22-30
Název nakladatele
Kovář Petr - CAT Publishing
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
10. 2. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—