Terminologická gramotnost studentů speciální pedagogiky Univerzity Palackého v Olomouci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140204" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140204 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Terminologická gramotnost studentů speciální pedagogiky Univerzity Palackého v Olomouci
Popis výsledku v původním jazyce
S ohledem na aktuální potřeby speciální pedagogiky v oblasti vysokoškolské přípravy budoucích speciálních pedagogů byl koncipován výzkum, jehož výsledky prezentuje tento příspěvek. Koncepce našeho výzkumu reflektuje současný stav terminologické diverzityve speciálněpedagogické sféře. Základním ideovým pilířem výzkumného šetření bylo posílit kompetence studentů speciální pedagogiky v terminologické oblasti. Jedním z dílčích záměrů našeho šetření bylo rozšíření terminologických kompetencí studentů speciální pedagogiky o anglickou a německou dimenzi. Klíčovým pilířem příspěvku je prezentace výsledků kvantitativně orientovaného šetření s cílem zmapovat a evaluovat současnou úroveň terminologické gramotnosti studentů speciální pedagogiky na Ústavu speciálněpedagogických studií (PdF UP v Olomouci) a to ve fázi, kdy by měli disponovat základním penzem speciálněpedagogických poznatků, respektive bazální terminologickou gramotností uplatnitelnou v rámci své vlastní speciálněpedagogické special
Název v anglickém jazyce
Terminological literacy of students of special education at Palacky Univesity in Olomouc
Popis výsledku anglicky
The paper presents results of research that has been conceived with regard to the current needs of special education in the academic preparation of specialeducators. The concept of our research reflects the current state of the terminological diversity in special educational sphere. The main ideological pillar of the research was to strengthen the competence of the terminology of special education students. A key pillar of the paper is to present results quantitatively oriented survey, which evaluated the current level of literacy terminology of special education students at the Institute of Special Education Studies (PdF UP Olomouc). Our goal was to optimize and streamline the preparation of special educators. The research was designed as a broad - aspect involves students and teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nowe tendencje w pedagogice specjalnej - wykladnia teoretyczna i empiryczna
ISBN
978-83-63268-14-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
65-79
Název nakladatele
Uniwersytet slaski, wydawnictwo gnome
Místo vydání
Katowice
Místo konání akce
Ustroň, Polsko
Datum konání akce
16. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—