Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Approaches to Creating E-learning Educational Tools Reflecting the Students with Special Needs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140445" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140445 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Approaches to Creating E-learning Educational Tools Reflecting the Students with Special Needs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In spite of support and a series of measures concerning the integration and inclusion of people with special needs they are still many people who, due to their specific needs, are socially excluded and suffer a lack of opportunities to participate fullyin the life of the majority society. Number of persons with special needs is almost 10 % of the population of the European Union. It is clear that even a group of university students will contain a significant minority of students, for which is needed torespect their specific needs. The question is whether this really happens and whether universities offer students with special needs suitably adapted forms of education. One of the modern forms of education is definitely an e-learning, which is more andmore integrating into ordinary school life. It looks important that even this form of education has to reflect a group of students with special needs. Presented article is analysing the field of educational tools used in e-learning from

  • Název v anglickém jazyce

    Approaches to Creating E-learning Educational Tools Reflecting the Students with Special Needs

  • Popis výsledku anglicky

    In spite of support and a series of measures concerning the integration and inclusion of people with special needs they are still many people who, due to their specific needs, are socially excluded and suffer a lack of opportunities to participate fullyin the life of the majority society. Number of persons with special needs is almost 10 % of the population of the European Union. It is clear that even a group of university students will contain a significant minority of students, for which is needed torespect their specific needs. The question is whether this really happens and whether universities offer students with special needs suitably adapted forms of education. One of the modern forms of education is definitely an e-learning, which is more andmore integrating into ordinary school life. It looks important that even this form of education has to reflect a group of students with special needs. Presented article is analysing the field of educational tools used in e-learning from

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1306" target="_blank" >GAP407/11/1306: Evaluace vzdělávacích materiálů určených pro distanční vzdělávání a e-learning</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Conference Universal Learning Design

  • ISBN

    978-80-210-6060-9

  • ISSN

    1805-3947

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    "207?215"

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Linz

  • Datum konání akce

    11. 7. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku