Akademická úspešnost vysokoškolských studentů se specifickými vzdělávacími potřebami
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73602639" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73602639 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202020,%20vol.%209,%20n.%202.pdf" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202020,%20vol.%209,%20n.%202.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Akademická úspešnost vysokoškolských studentů se specifickými vzdělávacími potřebami
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie pojednává o akademické úspěšnosti vysokoškolských studentů v kontextu specifických vzdělávacích potřeb. V současnosti je naše společnost zaměřena na inkluzi, což znamená, že by měli stoupat počet studentů, kteří se odhodlají studovat vysokou školu, je tedy žádoucí a přínosné zjistit, zda se úspěšnost studentů se specifickými vzdělávacími potřebami výrazně liší od intaktní populace. Výzkumné šetření se zabývá otázkou, zda je souvislost či rozdíl v akademické úspěšnosti mezi studenty intaktními a studenty se specifickými vzdělávacími potřebami. Též chceme představit bariéry u každé skupiny studentů se specifickými vzdělávacími potřebami a poukázat na možné ohrožení dané skupiny v závislosti na typ poruchy či postižení
Název v anglickém jazyce
Academic Achievement of University Students with Special Educational Needs
Popis výsledku anglicky
This study discusses the academic achievement of university students in the context of special educational needs. Currently, our society is focused on inclusion, which means that the number of students who want to study at university should increase, so it is desirable and beneficial to see if the achievement of students with specific educational needs differs from the intact population significantly. The research examines whether there is a significant difference in academic achievement between students with special educational needs and intact students. We also want to introduce barriers for each group of students with special educational needs and point out the potential threat to the group depending on the type of disorder or disability.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky
ISSN
2585-7363
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
128-137
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—