Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INTERDISCIPLINARY RELATIONS IN TEACHING MATHEMATICS AND CHEMISTRY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F19%3AA2101ZR0" target="_blank" >RIV/61988987:17310/19:A2101ZR0 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15310/19:73598924 RIV/61989592:15410/19:73598924

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iated.org/" target="_blank" >https://iated.org/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.1500" target="_blank" >10.21125/inted.2019.1500</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INTERDISCIPLINARY RELATIONS IN TEACHING MATHEMATICS AND CHEMISTRY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper studies the possibilities of interconnecting the subject of chemistry and mathematics at the second level of elementary schools. Based on pilot studies, critical assessment of educators, psychologists, special educators, and inter-subject relations experts, worksheets have been produced that are differentiated for three main groups of pupils - talented, intact, and pupils with special educational needs. At the moment, all the materials are subjected to EyeTracking-based technology research. The main aim of the research is to find out whether the strategies of reading the given assignments, working with the assignments differ among the respondent groups - talented students, intact students, and pupils with special educational needs and whether the layout influences the correctness of their solution.

  • Název v anglickém jazyce

    INTERDISCIPLINARY RELATIONS IN TEACHING MATHEMATICS AND CHEMISTRY

  • Popis výsledku anglicky

    The paper studies the possibilities of interconnecting the subject of chemistry and mathematics at the second level of elementary schools. Based on pilot studies, critical assessment of educators, psychologists, special educators, and inter-subject relations experts, worksheets have been produced that are differentiated for three main groups of pupils - talented, intact, and pupils with special educational needs. At the moment, all the materials are subjected to EyeTracking-based technology research. The main aim of the research is to find out whether the strategies of reading the given assignments, working with the assignments differ among the respondent groups - talented students, intact students, and pupils with special educational needs and whether the layout influences the correctness of their solution.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-08619-1

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    6140-6146

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    11. 3. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000541042201038