INTERDISCIPLINARY RELATIONS IN TEACHING MATHEMATICS AND CHEMISTRY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F19%3AA2101ZR0" target="_blank" >RIV/61988987:17310/19:A2101ZR0 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15310/19:73598924 RIV/61989592:15410/19:73598924
Výsledek na webu
<a href="https://iated.org/" target="_blank" >https://iated.org/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.1500" target="_blank" >10.21125/inted.2019.1500</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
INTERDISCIPLINARY RELATIONS IN TEACHING MATHEMATICS AND CHEMISTRY
Popis výsledku v původním jazyce
The paper studies the possibilities of interconnecting the subject of chemistry and mathematics at the second level of elementary schools. Based on pilot studies, critical assessment of educators, psychologists, special educators, and inter-subject relations experts, worksheets have been produced that are differentiated for three main groups of pupils - talented, intact, and pupils with special educational needs. At the moment, all the materials are subjected to EyeTracking-based technology research. The main aim of the research is to find out whether the strategies of reading the given assignments, working with the assignments differ among the respondent groups - talented students, intact students, and pupils with special educational needs and whether the layout influences the correctness of their solution.
Název v anglickém jazyce
INTERDISCIPLINARY RELATIONS IN TEACHING MATHEMATICS AND CHEMISTRY
Popis výsledku anglicky
The paper studies the possibilities of interconnecting the subject of chemistry and mathematics at the second level of elementary schools. Based on pilot studies, critical assessment of educators, psychologists, special educators, and inter-subject relations experts, worksheets have been produced that are differentiated for three main groups of pupils - talented, intact, and pupils with special educational needs. At the moment, all the materials are subjected to EyeTracking-based technology research. The main aim of the research is to find out whether the strategies of reading the given assignments, working with the assignments differ among the respondent groups - talented students, intact students, and pupils with special educational needs and whether the layout influences the correctness of their solution.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTED2019 Proceedings
ISBN
978-84-09-08619-1
ISSN
2340-1079
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
6140-6146
Název nakladatele
IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN
Místo vydání
Valencia
Místo konání akce
Valencia, Spain
Datum konání akce
11. 3. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000541042201038