Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quality standard in education of individuals with visual impairment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33141354" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33141354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2012/E-Ped_4-12.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2012/E-Ped_4-12.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quality standard in education of individuals with visual impairment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, the importance of education has kept on growing, and therewith also demands for quality of education. It is not only the demands of healthy population that are important, but also demands for the quality of educational process for persons with disabilities, specifically persons with visual impairment. The text is focused on the issue of utilizing "incentive measures" in educational process of pupils with visual impairment. Such incentive measures are considered to be the use of specialmethods, approaches, forms and means of education, furthermore utilizing assistive and physiotherapeutic equipment, special textbooks and teaching materials, inclusion of subjects from special educational care (e.g. spatial orientation, teaching PC work,speech and language therapy), reduced number of pupils in a class, provision of an assistant teacher as well as other measures. Implementing "incentive measures" directly impacts quality of education provided to these persons. Actual uti

  • Název v anglickém jazyce

    Quality standard in education of individuals with visual impairment

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, the importance of education has kept on growing, and therewith also demands for quality of education. It is not only the demands of healthy population that are important, but also demands for the quality of educational process for persons with disabilities, specifically persons with visual impairment. The text is focused on the issue of utilizing "incentive measures" in educational process of pupils with visual impairment. Such incentive measures are considered to be the use of specialmethods, approaches, forms and means of education, furthermore utilizing assistive and physiotherapeutic equipment, special textbooks and teaching materials, inclusion of subjects from special educational care (e.g. spatial orientation, teaching PC work,speech and language therapy), reduced number of pupils in a class, provision of an assistant teacher as well as other measures. Implementing "incentive measures" directly impacts quality of education provided to these persons. Actual uti

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (print)

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    21-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus