Development of information literacy using selected editors and MathML language in educating persons with visual impairment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153435" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153435 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Rozvoj informačnej gramotnosti využitím vybraných editorov a jazyka MathML vo vzdelávaní zrakovo postihnutých
Popis výsledku v původním jazyce
Cieľom príspevku je prezentovať špecifiká využitia editora BlindMoose, editora Lambda a jazyka MathML v kontexte rozvoja informačnej gramotnosti vo vzdelávaní integrovaných žiakov so zrakovým postihnutých na stredných školách v Českej republike. V rámcirealizovaného výskumu sme na vzorke pracovníkov z jedenástich špeciálnopedagogických centier pre zrakovo postihnutých sledovali, aká je ich informovanosť o editoroch a jazyku MathML. Zistili sme, že problémom praxe sú neuspokojivé znalosti pracovníkoch špeciálnopedagogických centier pre zrakovo postihnutých a učiteľov zo stredných škôl o celkovom prehľade týchto editorov ako aj nedostatočné praktické skúsenosti v oblasti ich využitia vo vzdelávaní. Taktiež sme zisťovali, či miera informačnej gramotnostideterminuje okrem vyučovania matematiky a technických predmetov aj širšie aspekty socializácie zrakovo postihnutých.
Název v anglickém jazyce
Development of information literacy using selected editors and MathML language in educating persons with visual impairment
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to present the specifics of utilization of the BlindMoose editor, Lambda editor and MathML language in the context of developing information literacy when educating integrated pupils with visual impairment at secondary schools inthe Czech Republic. Within our research, on the sample of employees from eleven special education centres for visually impaired persons, we have monitored their level of awareness of the editors and MathML language. We found out that the problem in practice consists in unsatisfactory general knowledge regarding these editors as well as insufficient practical experience in their utilization in education process among the staff of special education centres working with visually impaired clients as well asamong the secondary school teachers. At the same time, we have examined whether in addition to mathematics and technical subjects, the rate of information literacy also determines broader aspects of socialization of the persons with visu
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
74-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—