Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of information literacy using selected editors and MathML language in educating persons with visual impairment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153435" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153435 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj informačnej gramotnosti využitím vybraných editorov a jazyka MathML vo vzdelávaní zrakovo postihnutých

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cieľom príspevku je prezentovať špecifiká využitia editora BlindMoose, editora Lambda a jazyka MathML v kontexte rozvoja informačnej gramotnosti vo vzdelávaní integrovaných žiakov so zrakovým postihnutých na stredných školách v Českej republike. V rámcirealizovaného výskumu sme na vzorke pracovníkov z jedenástich špeciálnopedagogických centier pre zrakovo postihnutých sledovali, aká je ich informovanosť o editoroch a jazyku MathML. Zistili sme, že problémom praxe sú neuspokojivé znalosti pracovníkoch špeciálnopedagogických centier pre zrakovo postihnutých a učiteľov zo stredných škôl o celkovom prehľade týchto editorov ako aj nedostatočné praktické skúsenosti v oblasti ich využitia vo vzdelávaní. Taktiež sme zisťovali, či miera informačnej gramotnostideterminuje okrem vyučovania matematiky a technických predmetov aj širšie aspekty socializácie zrakovo postihnutých.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of information literacy using selected editors and MathML language in educating persons with visual impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to present the specifics of utilization of the BlindMoose editor, Lambda editor and MathML language in the context of developing information literacy when educating integrated pupils with visual impairment at secondary schools inthe Czech Republic. Within our research, on the sample of employees from eleven special education centres for visually impaired persons, we have monitored their level of awareness of the editors and MathML language. We found out that the problem in practice consists in unsatisfactory general knowledge regarding these editors as well as insufficient practical experience in their utilization in education process among the staff of special education centres working with visually impaired clients as well asamong the secondary school teachers. At the same time, we have examined whether in addition to mathematics and technical subjects, the rate of information literacy also determines broader aspects of socialization of the persons with visu

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    74-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus