Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Poezie v recepci studentů středních odborných škol a učilišť

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33145925" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33145925 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf" target="_blank" >http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Poezie v recepci studentů středních odborných škol a učilišť

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Střednímu odbornému a učňovskému školství nebývá ve srovnání s jinými typy škol věnována příliš velká pozornost. V rámci výzkumného projektu sledujícího čtenářskou recepci studentů základních a středních škol částečně zaměřili i na tento typ studentů. Vpříspěvku nejprve charakterizujeme tento výzkumný projekt a objasníme jeho cíle. Poté představíme výzkum recepce vybraných básnických textů studenty středního odborného učiliště. Zjišťovali jsme, zda bude výzkumná metoda založená na bázi sémantického diferenciálu schopna zachytit jejich čtenářské prožitky. Sledovali jsme rozdíly ve čtenářském přijetí jednotlivých básní, preference jednotlivých kategorií respondentů a získané výsledky jsme srovnávali s výsledky gymnazistů. Faktorová analýza potvrdila funkčnost výzkumného nástroje a získané výsledky ukazují, že studenti učiliště preferují jednoduché a pozitivně laděné básně.

  • Název v anglickém jazyce

    Poetry in the reception students of secondary technical and vocational schools

  • Popis výsledku anglicky

    Not too big attention is paid to a secondary vocational and apprentice education comparing to other types of school. The research project monitoring the reader's reception of students at primary and secondary schools focuses partially on this type of students, as well. In the report we firstly characterize this research project and clarify its aims. Afterwards we introduce the research of reception of poetic texts chosen by secondary vocational school students. We were probing whether a research methodbased on the basis of semantic differential is able to capture their reader's experience. We were observing the differences in reader's reception of individual poems, preferences of individual categories of respondents and obtained results we were comparing with the results of grammar school students. A factor analysis confirmed the functionality of a research tool and the obtained results show that students of training institutions prefer simple and positively written poems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kvalita ve vzdělávání. Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-7290-620-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    292-299

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku