Poezie v recepci studentů středních odborných škol a učilišť
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33145925" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33145925 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf" target="_blank" >http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Poezie v recepci studentů středních odborných škol a učilišť
Popis výsledku v původním jazyce
Střednímu odbornému a učňovskému školství nebývá ve srovnání s jinými typy škol věnována příliš velká pozornost. V rámci výzkumného projektu sledujícího čtenářskou recepci studentů základních a středních škol částečně zaměřili i na tento typ studentů. Vpříspěvku nejprve charakterizujeme tento výzkumný projekt a objasníme jeho cíle. Poté představíme výzkum recepce vybraných básnických textů studenty středního odborného učiliště. Zjišťovali jsme, zda bude výzkumná metoda založená na bázi sémantického diferenciálu schopna zachytit jejich čtenářské prožitky. Sledovali jsme rozdíly ve čtenářském přijetí jednotlivých básní, preference jednotlivých kategorií respondentů a získané výsledky jsme srovnávali s výsledky gymnazistů. Faktorová analýza potvrdila funkčnost výzkumného nástroje a získané výsledky ukazují, že studenti učiliště preferují jednoduché a pozitivně laděné básně.
Název v anglickém jazyce
Poetry in the reception students of secondary technical and vocational schools
Popis výsledku anglicky
Not too big attention is paid to a secondary vocational and apprentice education comparing to other types of school. The research project monitoring the reader's reception of students at primary and secondary schools focuses partially on this type of students, as well. In the report we firstly characterize this research project and clarify its aims. Afterwards we introduce the research of reception of poetic texts chosen by secondary vocational school students. We were probing whether a research methodbased on the basis of semantic differential is able to capture their reader's experience. We were observing the differences in reader's reception of individual poems, preferences of individual categories of respondents and obtained results we were comparing with the results of grammar school students. A factor analysis confirmed the functionality of a research tool and the obtained results show that students of training institutions prefer simple and positively written poems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalita ve vzdělávání. Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-7290-620-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
292-299
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
10. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—