Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The comparison of reception of selected poems by students from varied schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33148997" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33148997 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814011835" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814011835</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1166" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.1166</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The comparison of reception of selected poems by students from varied schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents results of a research of the reception of poetry by the respondents (12-18 years of age) from three types of schools - an elementary school, secondary comprehensive school and secondary vocational school. The differences in the reception of selected poems were investigated as well as the effectiveness of the research tool for all age groups of the respondents. The semantic differential method was used monitoring the reception of poetry from the perspective of three factors: comprehensibility, evaluation and impressiveness. The factor analysis confirmed the saturation of the specific factor semantic differential scales and the effectiveness of this tool in all considered schools. Reliability was verified by Cronbach's alpha coefficient. We found that the most striking differences between secondary comprehensive school students and the students of the other types of school are reflected in the comprehensibility factor. It is a factor projecting reading maturity, lang

  • Název v anglickém jazyce

    The comparison of reception of selected poems by students from varied schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents results of a research of the reception of poetry by the respondents (12-18 years of age) from three types of schools - an elementary school, secondary comprehensive school and secondary vocational school. The differences in the reception of selected poems were investigated as well as the effectiveness of the research tool for all age groups of the respondents. The semantic differential method was used monitoring the reception of poetry from the perspective of three factors: comprehensibility, evaluation and impressiveness. The factor analysis confirmed the saturation of the specific factor semantic differential scales and the effectiveness of this tool in all considered schools. Reliability was verified by Cronbach's alpha coefficient. We found that the most striking differences between secondary comprehensive school students and the students of the other types of school are reflected in the comprehensibility factor. It is a factor projecting reading maturity, lang

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    "284?289"

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Antalya, Turkey

  • Datum konání akce

    2. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku