Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Research on the Reception of Poetry in Students Aged 12-15

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33141987" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33141987 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812054468" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812054468</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.460" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.11.460</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Research on the Reception of Poetry in Students Aged 12-15

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the first results of the research of the reception of poetry conducted at lower secondary schools (students aged 12-15). The method of semantic differential was used for the research. This method in its standard form makes it possibleto measure psychological aspects of concepts in human minds with the use of three factors: evaluation, potency and activity. This method was modified and adjusted to the examination of the reception of lyric poetry. We succeeded in isolating three factors which were labeled as the factor of comprehensibility, evaluation and impressiveness. We have used this research instrument solely for monitoring the reception of poetry in adolescent readers (aged 15-19) so far. In current research, we also tried tofocus on the students of lower secondary schools aged 12-15 and we tried to verify the research instrument for a younger age group, too. The students assessed eight poems on different topics and of different forms: poetry for children and

  • Název v anglickém jazyce

    The Research on the Reception of Poetry in Students Aged 12-15

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the first results of the research of the reception of poetry conducted at lower secondary schools (students aged 12-15). The method of semantic differential was used for the research. This method in its standard form makes it possibleto measure psychological aspects of concepts in human minds with the use of three factors: evaluation, potency and activity. This method was modified and adjusted to the examination of the reception of lyric poetry. We succeeded in isolating three factors which were labeled as the factor of comprehensibility, evaluation and impressiveness. We have used this research instrument solely for monitoring the reception of poetry in adolescent readers (aged 15-19) so far. In current research, we also tried tofocus on the students of lower secondary schools aged 12-15 and we tried to verify the research instrument for a younger age group, too. The students assessed eight poems on different topics and of different forms: poetry for children and

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24.12.2012

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    "675?681"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus