Concepts of Theory and Philosophy of Education on Theoretical and Normative Discourses on Czech and Slovak Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33153142" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33153142 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=OneClickSearch&qid=15&SID=W1aTk1igc24HNwEa3Y9&page=1&doc=3" target="_blank" >http://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=OneClickSearch&qid=15&SID=W1aTk1igc24HNwEa3Y9&page=1&doc=3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Concepts of Theory and Philosophy of Education on Theoretical and Normative Discourses on Czech and Slovak Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This text has tried to describe and classify some basic terms of modern pedagogy such as education, educating and EDUKACE. We have analyzed the basic features of the theory of education according to its contentual focus. The second part of this chapter has dealt with the analysis and description of educational conceptions, models and theories on Czech and Slovak republic. We felt it vital to explain some of the criteria and contexts of models. Not only for the visible differences in the conception focusbut for obvious differences in content and methodics of the focus of particular models.
Název v anglickém jazyce
Concepts of Theory and Philosophy of Education on Theoretical and Normative Discourses on Czech and Slovak Republic
Popis výsledku anglicky
This text has tried to describe and classify some basic terms of modern pedagogy such as education, educating and EDUKACE. We have analyzed the basic features of the theory of education according to its contentual focus. The second part of this chapter has dealt with the analysis and description of educational conceptions, models and theories on Czech and Slovak republic. We felt it vital to explain some of the criteria and contexts of models. Not only for the visible differences in the conception focusbut for obvious differences in content and methodics of the focus of particular models.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Prospecting Advanced Research in Health, Education and Social Sciences
ISBN
978-606-591-239-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
72-79
Název nakladatele
Editura Universitara Sibiu
Místo vydání
Sibiu
Místo konání akce
Sibiu, Romania
Datum konání akce
3. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000315972900011