Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sustainability and an educational perspective : roots in envronmental education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F18%3A00105297" target="_blank" >RIV/00216224:14230/18:00105297 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://figshare.com/articles/Widening_Interdisciplinary_Sustainability_Education/7034753" target="_blank" >https://figshare.com/articles/Widening_Interdisciplinary_Sustainability_Education/7034753</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sustainability and an educational perspective : roots in envronmental education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The roots of education for sustainability development (ESD), a driving approach applied in this handbook, lie in environmental education (EE). While EE and ESD differ in some of their aspects, they both share a focus on shaping a human’s ability to deal with various issues endangering a sustainable future. In this chapter, we briefly describe how environmental issues are reflected in EE theory and practice, and how some of the EE approaches formed the basis for ESD. Then, we focus on the basic principles of ESD and the way it is implemented in higher educational institutions.

  • Název v anglickém jazyce

    Sustainability and an educational perspective : roots in envronmental education

  • Popis výsledku anglicky

    The roots of education for sustainability development (ESD), a driving approach applied in this handbook, lie in environmental education (EE). While EE and ESD differ in some of their aspects, they both share a focus on shaping a human’s ability to deal with various issues endangering a sustainable future. In this chapter, we briefly describe how environmental issues are reflected in EE theory and practice, and how some of the EE approaches formed the basis for ESD. Then, we focus on the basic principles of ESD and the way it is implemented in higher educational institutions.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Widening Interdisciplinary Sustainability Education

  • ISBN

    9788361067788

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    25-30

  • Počet stran knihy

    289

  • Název nakladatele

    Collegium Civitas

  • Místo vydání

    Warsaw

  • Kód UT WoS kapitoly