Výchova k udržitelnému rozvoji: mýtus nebo nová vlna?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F08%3A00010517" target="_blank" >RIV/00216208:11690/08:00010517 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24510/08:#0000355
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova k udržitelnému rozvoji: mýtus nebo nová vlna?
Popis výsledku v původním jazyce
Ačkoli pojem výchova k udržitelnému rozvoji (VUR) je prosazován již více než patnáct let, stále otevírá v odborné komunitě široké pole možných interpretací. Částí odborné komunity je odmítána samotná myšlenka udržitelnosti, další odborníci zpochybňují reálný přínos konceptu do výchovně vzdělávací praxe. Ve druhé části článek stručně sumarizuje a srovnává hlavní principy dvou různých přístupů k VUR: první, který VUR definuje jako pluralistickou tradici environmentální výchovy, a druhý ? radikálně transformativní přístup volající po paradigmatické změně v celém vzdělávacím kontextu.
Název v anglickém jazyce
Education for Sustainable Development: a myth or a new wave?
Popis výsledku anglicky
Although the term ?education for sustainable development' (ESD) was launched more than 15 years ago, it is still interpreted in widely differing ways. One part of the scientific community avoids the concept of sustainability, others discuss whether any changes have been launched in the educational field resulting from the new concept. The article goes on to briefly summarize and contrast two different approaches in ESD, the first which defines ESD as a pluralistic tradition of environmental education and the concept of radical transformative approach calling for a paradigmatic shift in the whole educational environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—