Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výchova k udržitelnému rozvoji: mýtus nebo nová vlna?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F08%3A00010517" target="_blank" >RIV/00216208:11690/08:00010517 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24510/08:#0000355

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výchova k udržitelnému rozvoji: mýtus nebo nová vlna?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ačkoli pojem výchova k udržitelnému rozvoji (VUR) je prosazován již více než patnáct let, stále otevírá v odborné komunitě široké pole možných interpretací. Částí odborné komunity je odmítána samotná myšlenka udržitelnosti, další odborníci zpochybňují reálný přínos konceptu do výchovně vzdělávací praxe. Ve druhé části článek stručně sumarizuje a srovnává hlavní principy dvou různých přístupů k VUR: první, který VUR definuje jako pluralistickou tradici environmentální výchovy, a druhý ? radikálně transformativní přístup volající po paradigmatické změně v celém vzdělávacím kontextu.

  • Název v anglickém jazyce

    Education for Sustainable Development: a myth or a new wave?

  • Popis výsledku anglicky

    Although the term ?education for sustainable development' (ESD) was launched more than 15 years ago, it is still interpreted in widely differing ways. One part of the scientific community avoids the concept of sustainability, others discuss whether any changes have been launched in the educational field resulting from the new concept. The article goes on to briefly summarize and contrast two different approaches in ESD, the first which defines ESD as a pluralistic tradition of environmental education and the concept of radical transformative approach calling for a paradigmatic shift in the whole educational environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Envigogika

  • ISSN

    1802-3061

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus