Využití edukativní a terapeuticko - formativní intervence v primární prevenci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33143237" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33143237 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití edukativní a terapeuticko - formativní intervence v primární prevenci
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku budou prezentovány výsledky výzkumu, který byl realizován na základních a středních školách. Výzkum se týkal drogové problematiky a jednotlivých závislostí. Mezi žáky a studenty byl distribuován dotazník, který sloužil jako podkladový materiál pro následné edukativně-formativní zážitkové lekce. Tyto zážitkové programy byly realizovány pro žáky 6.-9. tříd základních školách a pro studenty prvních ročníků středních škol, a to v rozsahu tří hodin. Hlavním tématem těchto lekcí byly opět závislosti a jejích podoby. Tato aktivní část byla vyhodnocena kvalitativní metodou. Při tvorbě samotných programů jsme vycházeli z prvků expresivních terapií, dramatické výchovy a zásad primární prevence.
Název v anglickém jazyce
Use-Educational and Therapeuric Interventions in Primary Formative Prevention
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of research that was carried out in primary and secondary schools. Research concerning the drug problem and various addictions. Among the students received a questionnaire, which served as background material for subsequentEducationally-formative experiential lessons. These experiential programs were implemented for children 6 to 9 classes in primary schools and 1st year high school, within 3 hours. The main theme of these lessons were again dependent and its form. This active part was evaluated by qualitative methods. When creating the programs themselves, we drew on elements of expressive therapy, drama and principles of primary prevention.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Rodina v II. deceniu 21. století
ISBN
978-80-87306-13-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
217-224
Název nakladatele
Educa Service
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—