Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka první pomoci na 2. stupni základních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144236" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144236 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka první pomoci na 2. stupni základních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek so kladl za cíl pomocí dotazníkového šetření na základních školách zjistit základní didaktické aspekty výuky první pomoci. Zkoumaný soubor a metodika: Výzkumného šetření se zúčastnilo 30 učitelů vyučujících problematiku první pomoci na 2. stupni základních škol v Olomouckém kraji. Výsledky: První pomoc je nejčastěji vyučována v 8. ročníku (50 %), v předmětech Výchova ke zdraví (83 %), a Přírodopis (73 %). Z materiálních didaktických prostředků školy disponují v 90 % případů obvazovým materiálem a dlahami. V teoretické přípravě je největší pozornost věnována tematickému celku úrazy teplem a chladem (70 %), v praktickém nácviku pak v 67 % kapitole polohování a transport raněných. Pouze 17 % škol se věnuje nácviku kardiopulmonální resuscitace. Závěr: Témata první pomoci jsou implementována do školních vzdělávacích programů na základních školách, ovšem školy nedisponují dostatečným vybavením didaktickými pomůckami pro nácvik praktických dovedností, zvláště pak pro nácvik kardiopu

  • Název v anglickém jazyce

    The Teaching of First Aid at the Lower Secondary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Introduction: The ability to provide adequate first aid is one of the basic knowledge and skills of every citizen, regardless of age and education, but with regard to your own and others safety. Training in first aid is already educated in basic schools.The aim of the study was to survey the underlying didactic aspects of teaching first aid in basic schools thanks questionnaire survey. The sample and methods: The survey was attended by 30 teachers of first aid at the Lower Secondary Schools in the Olomouc region. Results: First aid is usually taught in the 8th class (50 %) in the subjects Health Education (83%) and Natural history (73%). From the didactic materials resources they have 90 % dressings and splints in schools. The biggest attention in theoretical training is paid to a topic of thematic unit heat and cold injuries (70 %), in practical training 67 % the section of positioning and transport the wounded. Only 17 % of schools devote to practicing cardiopulmonary resuscitation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví

  • ISBN

    978-80-244-3472-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    259-269

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    24. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku