Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jedna z možností zvyšování úrovně čtenářské gramotnosti u žáků ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144266" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144266 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jedna z možností zvyšování úrovně čtenářské gramotnosti u žáků ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá neutěšenou situací v oblasti porozumění textu u žáků základní školy. Ke zlepšení této situace, podle soudu autorky, může přispět zařazování rozborů komunikační situace a výstavby textu do hodin českého jazyka. Žáci si zároveň uvědomí,jak jazykové prostředky - forma vyjádření - podílí se na vyjádření obsahu - komunikačního záměru mluvčího.

  • Název v anglickém jazyce

    One of possibilities to increase the level of pupils' reading comprehension in elementary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The entry deals with the unsatisfying situation in the field of pupils' reading comprehension in elementary schools. According to the writer, implementation of communicative situation analyses and text structure analyses into Czech language lessons can help this problem. Pupils will understand that linguistic features, i.e. the form of an utterance, can help to express the content of the utterance, i.e. communicative intention of the speaker.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Gramotnost ve škole

  • ISBN

    978-80-905245-0-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    50-55

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    28. 3. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku