Efektivita somatické stimulace u žáků s mentálním postižením v konceptu bazální stimulace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146907" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146907 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/sborn%C3%ADk%202013.pdf" target="_blank" >http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/sborn%C3%ADk%202013.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Efektivita somatické stimulace u žáků s mentálním postižením v konceptu bazální stimulace
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá využitím a efektivitou somatické stimulace u žáků s mentálním postižením na základní škole speciální. V první části vymezuje pojem somatická stimulace, jež vychází z konceptu Bazální stimulace. Stěžejní částí teoretického oddílu tvořívytyčení základních druhů somatické stimulace, tj. zklidňující a povzbuzující stimulace; masáž stimulující dýchání a polohování; vestibulární stimulace, a jejich cílů. Ve druhé části příspěvku bude využita v rámci kvalitativního výzkumného šetření metoda případové studie, která umožňuje hlubší objasnění vybraných případů a proniknutí do jejich hloubky, čímž dává porozumět jednotlivým okolnostem a jevům. Aplikací jednotlivých druhů somatické stimulace u jedinců s různým stupněm mentálního postižení se ukáže vliv Bazální stimulace na vnímání jedince, zlepšení jeho komunikace s okolím a celkový pozitivní dopad na kvalitu vzdělávacího procesu.
Název v anglickém jazyce
The Efficiency of the Somatic Stimulation by the Students with Mental Disabilities in the Concept of Basal Stimulation
Popis výsledku anglicky
This paper deals with using and efficiency of somatic stimulation for students with mental disabilities at special elementary school. The first part defines the term of somatic stimulation, based on the concept of basal stimulation. The central part of the theoretical section contains the basic types of somatic stimulation, i.e. soothing and energizing stimulation; massage stimulate respiration and positioning; vestibular stimulation,; and its targets. In the second part of the paper will be used in a qualitative survey research method of case study, which allows for a deeper explanation of selected cases and their infiltration depth, which gives to understand to individual circumstances and phenomena. Application of different types of somatic stimulation by students with different degrees of mental disability will be shown effect Basal stimulation on the perception of individuals, improve their communication with the environment and an overall positive effect on the quality of school
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové trendy výzkumu ve speciální pedagogice
ISBN
978-80-244-3823-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
170-176
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 3. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—