School case studies: Stories of self-evaluation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146979" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146979 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-6-810" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-6-810</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-6-810" target="_blank" >10.5817/PedOr2013-6-810</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
School case studies: Stories of self-evaluation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper concentrates on self-evaluation as a strategy affecting the quality of education and supporting the development of schools from within. The paper presents the methodology of 30 case studies from Czech schools that demonstrate the course of school self-evaluation and its context. The analysis of study outputs/school stories allow to draw conclusions about the character of self-evaluation processes in terms of the change process. It shows that self-evaluation has gradually and slowly become a part of work of Czech schools. The conclusion draws the attention to the bene?its of the selected research design for multi-case study methodology.
Název v anglickém jazyce
School case studies: Stories of self-evaluation
Popis výsledku anglicky
The paper concentrates on self-evaluation as a strategy affecting the quality of education and supporting the development of schools from within. The paper presents the methodology of 30 case studies from Czech schools that demonstrate the course of school self-evaluation and its context. The analysis of study outputs/school stories allow to draw conclusions about the character of self-evaluation processes in terms of the change process. It shows that self-evaluation has gradually and slowly become a part of work of Czech schools. The conclusion draws the attention to the bene?its of the selected research design for multi-case study methodology.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
810-822
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—