Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School case studies: Stories of self-evaluation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146979" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146979 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-6-810" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-6-810</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-6-810" target="_blank" >10.5817/PedOr2013-6-810</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    School case studies: Stories of self-evaluation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper concentrates on self-evaluation as a strategy affecting the quality of education and supporting the development of schools from within. The paper presents the methodology of 30 case studies from Czech schools that demonstrate the course of school self-evaluation and its context. The analysis of study outputs/school stories allow to draw conclusions about the character of self-evaluation processes in terms of the change process. It shows that self-evaluation has gradually and slowly become a part of work of Czech schools. The conclusion draws the attention to the bene?its of the selected research design for multi-case study methodology.

  • Název v anglickém jazyce

    School case studies: Stories of self-evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper concentrates on self-evaluation as a strategy affecting the quality of education and supporting the development of schools from within. The paper presents the methodology of 30 case studies from Czech schools that demonstrate the course of school self-evaluation and its context. The analysis of study outputs/school stories allow to draw conclusions about the character of self-evaluation processes in terms of the change process. It shows that self-evaluation has gradually and slowly become a part of work of Czech schools. The conclusion draws the attention to the bene?its of the selected research design for multi-case study methodology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    810-822

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus