Detekce a analýza současného stavu celoživotního vzdělávání osob se zrakovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147137" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147137 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova2" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Detekce a analýza současného stavu celoživotního vzdělávání osob se zrakovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Úkolem příspěvku je přiblížit problematiku, která je řešena v rámci projektu "Iniciační analýza podmínek inkluze u osob se specifickými potřebami" v rámci studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého, pod číslem PdF_2013_016. Projekt bude mimo jiné zaměřen na zmapování situace na poli celoživotního vzdělávání osob se zrakovým postižením. Pro tyto jedince je celoživotní vzdělávání nezbytným předpokladem nejen pro získávání nových zkušeností, které mohou zkvalitnit jejich život v mnoha ohledech, ale umožňuje jim zejména uchovat si již osvojené vědomosti a dovednosti, které mnohdy s velkým úsilím nabyli. Vlastní proces vzdělávání pak umožňuje osobám se zrakovým postižením naprosto přirozené začlenění a splynutí s kolektivem školní třídy či studijnískupiny. Vyšší dosažené vzdělání navíc rozšiřuje možnosti uplatnění na otevřeném trhu práce. Tím se tyto osoby dostávají do různorodých společenství lidí, a celý tento proces tak výrazně přispívá k inkluzi a dosažení seberealizace těchto
Název v anglickém jazyce
Detection and analysis of the current state of lifelong education for people with visual disabilities
Popis výsledku anglicky
The task of this contribution is to bring the issue being addressed in the framework of the project "The initiation analysis of the conditions of inclusion for people with special needs" in the student grant competition at Palacky University, No. PdF_2013_016. The project will, among other things focused on the current situation in the field of lifelong education for people with visual disabilities. For these individuals, lifelong learning is a prerequisite not only for acquiring new experiences which can improve their lives in many ways, but especially allowing them to retain knowledge already acquired and skills that are often acquired with great effort. The actual process of learning will enable people with visual impairments perfectly natural integration and amalgamation with a group of school classes or study groups. Higher educational attainment also extending opportunities on the open labor market. By these people get to the diverse community of people, and this whole process an
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Študent na ceste k praxi II
ISBN
978-80-555-0840-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
320-327
Název nakladatele
Prešovská univerzita
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
15. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—