Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Osoby s těžkým zrakovým postižením a jejich postoj k získávání sociálních kompetencí v rámci organizovaných kurzů celoživotního učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584709" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584709 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Osoby s těžkým zrakovým postižením a jejich postoj k získávání sociálních kompetencí v rámci organizovaných kurzů celoživotního učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sociální kompetence jsou nezbytnou součástí každodenního života ve společnosti dalších lidí, a ačkoli bylo jejich získávání v minulosti ponecháno jen na učení nápodobou či na edukativním procesu v rodině či ve školním prostředí, přesouvá se v dnešní době také do životního prostoru edukace osob dospělých. U osob s těžkým zrakovým postižením je samozřejmé, že jsou okolnosti a situace, které nelze odpozorovat a je proto potřeba se jim věnovat nejen v rámci rodinného či školského prostředí, ale později také v rámci organizovaných kurzů. V příspěvku se zaměříme nejen na shrnutí problematiky celoživotního učení a možnosti využití u osob se zrakovým postižením, ale především na samotné výpovědi respondentů se zrakovým postižením, tak jak je uvedli v rámci projektu IGA_PdF_2015_020 – Netradiční pohledy na kvalitu života osob se speciálními potřebami.

  • Název v anglickém jazyce

    People with severe visual impairment and their attitude towards the acquisition of social competencies within organized courses for lifelong learning

  • Popis výsledku anglicky

    Social skills are an essential part of everyday life in the company of other people, and although it was getting past their left just learning to imitate or to the educative process in the family or in the school environment, shifts in today&apos;s time also to the living space education on adults. For people with severe visual impairment it is obvious that there are circumstances and situations that cannot watch as it is, and therefore need to pursue them, not only within the family and school environment, but also later on organized courses. In this paper, we will focus not only on the summary of the issues of lifelong learning and the possibilities of use for people with visual impairments, but also to themselves respondents&apos; statements with visual disabilities, as stated in the project IGA_PdF_2015_020 - Unusual view of the quality of life for people with special needs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IV. olomoucké speciálněpedagogické dny

  • ISBN

    978-80-244-5256-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    38-53

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    15. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku