Osoby s těžkým zrakovým postižením a jejich postoj k získávání sociálních kompetencí v rámci organizovaných kurzů celoživotního učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584709" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584709 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Osoby s těžkým zrakovým postižením a jejich postoj k získávání sociálních kompetencí v rámci organizovaných kurzů celoživotního učení
Popis výsledku v původním jazyce
Sociální kompetence jsou nezbytnou součástí každodenního života ve společnosti dalších lidí, a ačkoli bylo jejich získávání v minulosti ponecháno jen na učení nápodobou či na edukativním procesu v rodině či ve školním prostředí, přesouvá se v dnešní době také do životního prostoru edukace osob dospělých. U osob s těžkým zrakovým postižením je samozřejmé, že jsou okolnosti a situace, které nelze odpozorovat a je proto potřeba se jim věnovat nejen v rámci rodinného či školského prostředí, ale později také v rámci organizovaných kurzů. V příspěvku se zaměříme nejen na shrnutí problematiky celoživotního učení a možnosti využití u osob se zrakovým postižením, ale především na samotné výpovědi respondentů se zrakovým postižením, tak jak je uvedli v rámci projektu IGA_PdF_2015_020 – Netradiční pohledy na kvalitu života osob se speciálními potřebami.
Název v anglickém jazyce
People with severe visual impairment and their attitude towards the acquisition of social competencies within organized courses for lifelong learning
Popis výsledku anglicky
Social skills are an essential part of everyday life in the company of other people, and although it was getting past their left just learning to imitate or to the educative process in the family or in the school environment, shifts in today's time also to the living space education on adults. For people with severe visual impairment it is obvious that there are circumstances and situations that cannot watch as it is, and therefore need to pursue them, not only within the family and school environment, but also later on organized courses. In this paper, we will focus not only on the summary of the issues of lifelong learning and the possibilities of use for people with visual impairments, but also to themselves respondents' statements with visual disabilities, as stated in the project IGA_PdF_2015_020 - Unusual view of the quality of life for people with special needs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IV. olomoucké speciálněpedagogické dny
ISBN
978-80-244-5256-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
38-53
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
15. 3. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—