Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities for Supporting a Child with Visual Impairment and Learning Disabilities and Their Families

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F23%3A00011986" target="_blank" >RIV/46747885:24510/23:00011986 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.slu.cz/file/cul/5f82d688-15be-4e85-addd-0289543d1e52" target="_blank" >https://www.slu.cz/file/cul/5f82d688-15be-4e85-addd-0289543d1e52</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities for Supporting a Child with Visual Impairment and Learning Disabilities and Their Families

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A child with special educational needs is always challenging for the family. One of the causes of special educational needs can be visual impairment. In practice, visually impaired children are often diagnosed with learning disabilities more or less after the start of their compulsory schooling. Such a diagnosis further increases the burden on the family, both factually and psychologically, namely by devoting intensive time to re-education after school. The paper reflects on the possible links between visual impairment and the manifestations of learning disabilities. It provides suggestions on how to support the child and the family.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities for Supporting a Child with Visual Impairment and Learning Disabilities and Their Families

  • Popis výsledku anglicky

    A child with special educational needs is always challenging for the family. One of the causes of special educational needs can be visual impairment. In practice, visually impaired children are often diagnosed with learning disabilities more or less after the start of their compulsory schooling. Such a diagnosis further increases the burden on the family, both factually and psychologically, namely by devoting intensive time to re-education after school. The paper reflects on the possible links between visual impairment and the manifestations of learning disabilities. It provides suggestions on how to support the child and the family.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Current questions of special education. Parental resilience and support in raising children with special needs

  • ISBN

    978-80-7510-568-4

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    53-62

  • Počet stran knihy

    162

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

  • Kód UT WoS kapitoly