Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers / Kdo jsme?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00128236" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00128236 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers / Kdo jsme?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The book discusses the role of special educational needs teachers in the contemporary school environment in the Czech Republic from their perspective. The book presents selected findings of qualitative research. There were approached special education teachers with diverse specializations as research participants – professionals in the field of speech therapy, visual impairment, physical or intellectual disability, behavioral and emotional difficulties/disorders, hearing impairment, and learning disabilities. These were special educational needs teachers working in the field, i.e. in schools and school facilities. The text offers insight into the profession and the professional experience of special educational needs teachers for special needs education students. For teachers (including special educational needs teachers), the text represents an opportunity to reflect on their professional position, activities, and experience.

  • Název v anglickém jazyce

    Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers / Kdo jsme?

  • Popis výsledku anglicky

    The book discusses the role of special educational needs teachers in the contemporary school environment in the Czech Republic from their perspective. The book presents selected findings of qualitative research. There were approached special education teachers with diverse specializations as research participants – professionals in the field of speech therapy, visual impairment, physical or intellectual disability, behavioral and emotional difficulties/disorders, hearing impairment, and learning disabilities. These were special educational needs teachers working in the field, i.e. in schools and school facilities. The text offers insight into the profession and the professional experience of special educational needs teachers for special needs education students. For teachers (including special educational needs teachers), the text represents an opportunity to reflect on their professional position, activities, and experience.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788028002473

  • Počet stran knihy

    196

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy