Sexuální gramotnost dospívajících s důrazem na informovanost osob se zrakovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072013" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sexuální gramotnost dospívajících s důrazem na informovanost osob se zrakovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola pojednává o výzkumu v oblasti sexuální výchovy a sexuální gramotnosti mladých lidí se zrakovým postižením a bez postižení. Sexuální výchova je analyzována v kontextu rámcových vzdělávacích programů. Pozornost je věnována výchově v rodině, ve škole, ale také vlivu médií na sexuální gramotnost těchto osob. Výzkum byl kvantitativní a byl realizován dotazníkovým šetřením u mladých dospívajících osob se zrakovým postižením a bez zrakového postižení. Bylo zjištěno, že ve znalostech mladých osob se zrakovým postižením se nacházejí očekávané nedostatky, stejně tak jsme zjistili neznalosti i u intaktních žáků. Výsledky mohou být inspirací pro úpravy rámcových vzdělávacích programů.
Název v anglickém jazyce
Sexual Literacy of Adolescents with the Emphasis on Awareness of People with Visual Impairments
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with a survey concerning sex education and sexual literacy of young people with visual impairments and without impairments. Sex education is analysed in the context of the framework educational programmes. Focus is set on family upbringing, teaching at school and also the influence of media on the sexual literacy of these people. Research was quantitative and we used a questionnaire for young people with visual impairments and without visual impairments. We found out that there is an expected lack of knowledge in young people with visual impairments and we also determined lack of knowledge in the intact pupils. The results can lead to modifications of the framework educational programmes.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění
ISBN
9788021065154
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
222-235
Počet stran knihy
364
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—