Vybrané aspekty psychické zátěže v pomáhajících profesích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147160" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147160 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané aspekty psychické zátěže v pomáhajících profesích
Popis výsledku v původním jazyce
Úvod: Specifika psychické zátěže pracovníků v pomáhajících profesích souvisí s vysokým rizikem vzniku syndromu vyhoření. Cílem práce bylo porovnat výstupy našich dosavadních výzkumů míry syndromu vyhoření u učitelů s výsledky zkoumání v jiných profesníchskupinách. Zkoumaný soubor a metodika: Míra vyhoření byla zjišťována Dotazníkem vyhoření (Hennig, Keller, 1996), zkoumaný soubor tvořilo 559 učitelů různých stupňů škol, 101 pracovníků vazební věznice a 140 pracovníků ve zdravotnictví. Výsledky: Celkováprůměrná míra vyhoření skupiny učitelů byla nižší než míra vyhoření skupiny lékařů a zdravotních sester. Byly naznačeny rozdíly v míře příznaků syndromu vyhoření z hlediska osobnostních dimenzí. Závěr: Porovnávací sonda naznačila rozdíly v celkové mířevyhoření a struktuře příznaků. Jejich existenci je ovšem nezbytné prokázat dalším výzkumem.
Název v anglickém jazyce
Some Aspects of Psychical Laod in the Helping Profession
Popis výsledku anglicky
Introduction: Specifics of psychical load employees in the helping professions associated with high risk of burnout. The aim of the study was to compare the outcomes of our present research degree of burnout among teachers with the results of research inother occupational groups. The sample and methods: The rate of burnout was measured by a Burnout Questionnaire (Hennig, Keller, 1996), the respondents consisted of 559 teachers of schools, colleges, 101 employees and 140 remand prison health care workers. Results: The overall average rate of teacher burnout group was lower than the rate of burnout group of doctors and nurses. Were indicated differences in the symptoms of burnout in terms of personality dimensions. Conclusion: Reference probe indicateddifferences in overall structure and burnout symptoms. Their existence is, however, necessary to prove further research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví
ISBN
978-80-244-3472-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
477-489
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
24. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—