Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané aspekty psychické zátěže v pomáhajících profesích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147160" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147160 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané aspekty psychické zátěže v pomáhajících profesích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úvod: Specifika psychické zátěže pracovníků v pomáhajících profesích souvisí s vysokým rizikem vzniku syndromu vyhoření. Cílem práce bylo porovnat výstupy našich dosavadních výzkumů míry syndromu vyhoření u učitelů s výsledky zkoumání v jiných profesníchskupinách. Zkoumaný soubor a metodika: Míra vyhoření byla zjišťována Dotazníkem vyhoření (Hennig, Keller, 1996), zkoumaný soubor tvořilo 559 učitelů různých stupňů škol, 101 pracovníků vazební věznice a 140 pracovníků ve zdravotnictví. Výsledky: Celkováprůměrná míra vyhoření skupiny učitelů byla nižší než míra vyhoření skupiny lékařů a zdravotních sester. Byly naznačeny rozdíly v míře příznaků syndromu vyhoření z hlediska osobnostních dimenzí. Závěr: Porovnávací sonda naznačila rozdíly v celkové mířevyhoření a struktuře příznaků. Jejich existenci je ovšem nezbytné prokázat dalším výzkumem.

  • Název v anglickém jazyce

    Some Aspects of Psychical Laod in the Helping Profession

  • Popis výsledku anglicky

    Introduction: Specifics of psychical load employees in the helping professions associated with high risk of burnout. The aim of the study was to compare the outcomes of our present research degree of burnout among teachers with the results of research inother occupational groups. The sample and methods: The rate of burnout was measured by a Burnout Questionnaire (Hennig, Keller, 1996), the respondents consisted of 559 teachers of schools, colleges, 101 employees and 140 remand prison health care workers. Results: The overall average rate of teacher burnout group was lower than the rate of burnout group of doctors and nurses. Were indicated differences in the symptoms of burnout in terms of personality dimensions. Conclusion: Reference probe indicateddifferences in overall structure and burnout symptoms. Their existence is, however, necessary to prove further research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví

  • ISBN

    978-80-244-3472-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    477-489

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    24. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku