Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Texty literatury pro děti a mládež jako prostředek pro rozvíjení pozitivních hodnot u žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147238" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147238 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Texty literatury pro děti a mládež jako prostředek pro rozvíjení pozitivních hodnot u žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hodnotová výchova je dle mnohých odborníků velmi důležitou součástí vzdělávání mladých lidí, neboť internalizace pozitivních hodnot přináší velké klady nejen pro jedince samotného, ale následně i pro celou společnost. Domníváme se, že jednou z možností,jak působit na žáky a podněcovat u nich rozvoj těchto hodnot, jsou i literární texty určené pro děti a mládež, resp. jejich žánrové varianty. Jednou z nich je i příběhová próza s dětským a dospívajícím hrdinou. Současné nastavení vzdělávacího systému umožňuje velkou variabilitu využití takto zaměřených literárních děl v odpovídajících předmětech. Konkrétní ukázka ze současné umělecké produkce uvedeného žánru nám umožní zkoumat, jaké hodnoty lze žákům prostřednictvím literárního díla předat a v jakých oblastech (s ohledem na nastavení kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání) lze dosáhnout dílčích výchovně vzdělávacích cílů.

  • Název v anglickém jazyce

    Texts of Children's Literature as a means for Development of Positive Values among Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    Values education is, according to many experts, a very important part of young people's education, because the internalization of positive values brings great assets for the society and the individuals. We believe that one of the possibilities, how to positively affect pupils and to stimulate the development of these values, are texts of the literature for children, specifically the narrative prose with a child or a teenager as a main character. The contemporary setting of the education system allowes agreat variety of how to work with given texts and in which subjects to use them. On a specific piece of the literature for children, we will outline which values are transferable through the text to the pupils and define the area where a partial successis possible (with regards to the curriculum documents for the elementary education)

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sapere Aude 2013: Pozitivní vzdělávání a psychologie

  • ISBN

    978-80-905243-6-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    282-289

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    25. 3. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku