Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bezpečnost na internetu u dětí se zrakovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73617813" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73617813 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.paidagogos.net/issues/2022/1-2/article.php?id=10" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/issues/2022/1-2/article.php?id=10</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bezpečnost na internetu u dětí se zrakovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text příspěvku je zaměřen na bezpečnost dětí se zrakovým postižením na internetu. Jeho obsah vychází z příruček a studií, které jsou aplikovány především na intaktní děti, žáky a studenty. Je však možné s nimi pracovat i u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, v našem případě u žáků se zrakovým postižením. Předložený text pojednává o problematice kyberšikany a kybergroomingu jako nejčastějších jevů spojených s rizikovým chováním na internetu u dětí. Dále jsou charakterizována specifika dětí se zrakovým postižením při pohybu na internetu ve vztahu k bezpečnosti. S rozvojem technologií a jejich využíváním nejen v rámci vzdělávání, ale především ve volném čase je bezpečnost zcela zásadní. Technologie a internet s sebou přinášejí řadu pozitivních, ale také negativních dopadů. V daném kontextu však není zapotřebí pohyb na internetu u dětí eliminovat nebo zcela omezovat. Podstatné je znát možná rizika, která se s užíváním internetu pojí a způsoby, jak daným problémům předcházet.

  • Název v anglickém jazyce

    Internet Safety for Children with Visual Impairments

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution&apos;s text focuses on the safety of children with visual impairment on the Internet. Its content is based on manuals and studies applied mainly to intact children, pupils, and students. However, it is also possible to work with them for pupils with specific educational needs, in our case pupils with visual impairments. The presented text discusses the issue of cyberbullying and cybergrooming as the most common phenomena associated with risky behavior on the Internet among children. Furthermore, the specifics of children with visual impairments when moving on the Internet in relation to safety are characterized. With the development of technology and its use not only in education but especially in free time, safety is absolutely essential. Technology and the Internet bring with them a number of positive but also negative impacts. In this context, however, there is no need to eliminate or completely limit children&apos;s use of the Internet. However, it is important to know the possible risks associated with using the Internet and ways to prevent these problems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paidagogos

  • ISSN

    1213-3809

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    "170 "- 183

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus