The Interpretation of an Old Japanese Five-line Poem with a Focus Group Method
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33148994" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33148994 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814008647" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814008647</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.847" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.847</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Interpretation of an Old Japanese Five-line Poem with a Focus Group Method
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of the study is to find out how students are able to interpret poetic text without significant help of their teacher. A subject of their interest was an old Japanese five-line poem written by Lady Ise - Thread of Pearls. We used the semantic differential and focus group method (15 - 16 years old respondents) to determine the extent of their insight into the poem. A record of the discussion in the focus group showed a sufficient reader's receptiveness of this text from non-European culture.
Název v anglickém jazyce
The Interpretation of an Old Japanese Five-line Poem with a Focus Group Method
Popis výsledku anglicky
The goal of the study is to find out how students are able to interpret poetic text without significant help of their teacher. A subject of their interest was an old Japanese five-line poem written by Lady Ise - Thread of Pearls. We used the semantic differential and focus group method (15 - 16 years old respondents) to determine the extent of their insight into the poem. A record of the discussion in the focus group showed a sufficient reader's receptiveness of this text from non-European culture.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
"3816?3819"
Název nakladatele
Elsevier (NL)
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Roma, Italy
Datum konání akce
5. 2. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—