Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Poetry for young readers in their responses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146314" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146314 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.atiner.gr/papers/EDU2013-0601.pdf" target="_blank" >http://www.atiner.gr/papers/EDU2013-0601.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Poetry for young readers in their responses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Literary education is in a particularly difficult position with poetry as many teachers and students are afraid of it due to its ambiguity, seeming incomprehensibility and possible considerable interpretative latitude. Some teachers approach the interpretation of poems in too directive a manner and expect from students the same opinion as they have. The goal of the study is to find out how students are able to interpret poetic texts without the significant help of their teacher. The subject of their interest was the poem Puberty focused on teenage readers. We used the semantic differential and focus group method. Through semantic differential, differences amongst 256 respondents (12 - 15 years old) were observed in terms of various categories (age, gender, educational focus, reading competence, etc.). The focus group method was used with 10 selected respondents (15 - 16 years old) to determine the extent of their insight into the poem. When comparing the results of the poem Puberty wit

  • Název v anglickém jazyce

    Poetry for young readers in their responses

  • Popis výsledku anglicky

    Literary education is in a particularly difficult position with poetry as many teachers and students are afraid of it due to its ambiguity, seeming incomprehensibility and possible considerable interpretative latitude. Some teachers approach the interpretation of poems in too directive a manner and expect from students the same opinion as they have. The goal of the study is to find out how students are able to interpret poetic texts without the significant help of their teacher. The subject of their interest was the poem Puberty focused on teenage readers. We used the semantic differential and focus group method. Through semantic differential, differences amongst 256 respondents (12 - 15 years old) were observed in terms of various categories (age, gender, educational focus, reading competence, etc.). The focus group method was used with 10 selected respondents (15 - 16 years old) to determine the extent of their insight into the poem. When comparing the results of the poem Puberty wit

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ATINER's Conference Paper Series

  • ISSN

    2241-2891

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/10/2013

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus