Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Q-METHODOLOGY AS THE SOURCE OF KNOWLEDGE ABOUTTHE CONNECTIONS BETWEEN THE STUDENTS' PERSONAL CHARACTERISTICS AND THEIR READER PREFERENCES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33141988" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33141988 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.461" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.461</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.461" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.11.461</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Q-METHODOLOGY AS THE SOURCE OF KNOWLEDGE ABOUTTHE CONNECTIONS BETWEEN THE STUDENTS' PERSONAL CHARACTERISTICS AND THEIR READER PREFERENCES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the study is to find out the relations between the respondents' personal characteristics and their reading preferences in poetry. The methods of semantic differential and q-methodology were used for the research. Semantic differential method was modified to meet the purpose of measuring the reception of poetry and three factors were monitored in the students' responses to the poems: the factors of comprehensibility, evaluation and impressiveness. The students used this method to assess selected poems. Q-methodology was used to monitor the students' attitudes towards life values, their personal states, personality characteristics and their opinions of literature (especially poetry) teaching methods. The respondents rank-ordered the Q-sample statements related to the area of the research. We bring the essential survey of the changes in Q-rank-ordering in various age groups (12-18 years old).

  • Název v anglickém jazyce

    Q-METHODOLOGY AS THE SOURCE OF KNOWLEDGE ABOUTTHE CONNECTIONS BETWEEN THE STUDENTS' PERSONAL CHARACTERISTICS AND THEIR READER PREFERENCES

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the study is to find out the relations between the respondents' personal characteristics and their reading preferences in poetry. The methods of semantic differential and q-methodology were used for the research. Semantic differential method was modified to meet the purpose of measuring the reception of poetry and three factors were monitored in the students' responses to the poems: the factors of comprehensibility, evaluation and impressiveness. The students used this method to assess selected poems. Q-methodology was used to monitor the students' attitudes towards life values, their personal states, personality characteristics and their opinions of literature (especially poetry) teaching methods. The respondents rank-ordered the Q-sample statements related to the area of the research. We bring the essential survey of the changes in Q-rank-ordering in various age groups (12-18 years old).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24.12.2012

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    "682?687"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus