Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Age Variable Student's Personal Characteristics and Their Reader's Preferences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33148995" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33148995 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814011811" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814011811</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1164" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.1164</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Age Variable Student's Personal Characteristics and Their Reader's Preferences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is based on a research monitoring a relationship between personal characteristics of young readers and their poetry reading preferences. When implementing the research the semantic differential method and Q-methodology was used. The semanticdifferential has been adjusted in our earlier studies, when exploring poetry reception there are three factors observed in reading reactions of the respondents: comprehensibility, evaluation and impressiveness of selected poems. Q - methodology has beenselected to observe the students' relation to human values, their personality characteristics and circumstances and their views on teaching of literature, especially poetry. The older respondents (14-15 years) are more independent, more critical of the authority of parents and teachers. When compared with the younger respondents (12-13 years) they have a greater resistance to poetry, they are moody and more sensitive. The older respondents show a greater understanding of the hidden humor

  • Název v anglickém jazyce

    Age Variable Student's Personal Characteristics and Their Reader's Preferences

  • Popis výsledku anglicky

    The article is based on a research monitoring a relationship between personal characteristics of young readers and their poetry reading preferences. When implementing the research the semantic differential method and Q-methodology was used. The semanticdifferential has been adjusted in our earlier studies, when exploring poetry reception there are three factors observed in reading reactions of the respondents: comprehensibility, evaluation and impressiveness of selected poems. Q - methodology has beenselected to observe the students' relation to human values, their personality characteristics and circumstances and their views on teaching of literature, especially poetry. The older respondents (14-15 years) are more independent, more critical of the authority of parents and teachers. When compared with the younger respondents (12-13 years) they have a greater resistance to poetry, they are moody and more sensitive. The older respondents show a greater understanding of the hidden humor

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    270-276

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Antalya, Turkey

  • Datum konání akce

    2. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku