Poezie, studenti a učitelé. Recepce, interpretace, výuka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146582" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146582 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Poezie, studenti a učitelé. Recepce, interpretace, výuka
Popis výsledku v původním jazyce
Na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci jsme realizovali tříletý výzkumný projekt Grantové agentury České republiky s názvem Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů (2011-2013). Sledovali jsme, jak studenti ve věku 12 - 20 let čtou a vnímají různé druhy básní, nakolik jsou schopni je interpretovat bez výrazné asistence učitele. Zároveň jsme v longitudinální linii šetření zkoumali, jak lze studentský vztah k poezii ovlivňovat volbou vhodných vyučovacích metod založených na zážitkové pedagogice, rozvíjení kreativity a na citlivém přístupu k individuálním studentským interpretacím. Studentský interpretační vhled do poezie jsme sledovali metodou ohniskové skupiny. Celkově se do výzkumu zapojilo 1088 respondentů, kteřív několika dílčích etapách posuzovali vybrané básnické texty, či byli zapojeni do longitudinálního šetření (240 respondentů).
Název v anglickém jazyce
Poetry, students and teachers. Reception, interpretation, teaching
Popis výsledku anglicky
At the Pedagogical Faculty of Palacky University in Olomouc, we have implemented a three-year research project of the Grant Agency of the Czech Republic called Reception of poetry in pubescent and adolescent readers (2011 - 2013). We watched as studentsaged from 12 to 20 years read and perceive different kinds of poems, how they are able to interpret them without significant help of the teacher. We have also investigated in the longitudinal line of the research how students' relationship to poetry canbe influenced by the choice of appropriate teaching methods based on experiential learning, developing creativity and sensitive approach to individual student interpretations. We observed the students' interpretive insight into poetry by the method of focus group. Overall, the research involved 1088 respondents that assessed selected poetic texts in several sub stages, or were involved in a longitudinal survey (240 respondents).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-3922-8
Počet stran knihy
272
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—