Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parabola jako obalová křivka svých tečen

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33148998" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33148998 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Parabola jako obalová křivka svých tečen

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je ukázáno, že použitím geometrického softwaru (GeoGebry) lze kinematický pohled na kuželosečky objasnit dokonce už žákům 1. stupně ZŠ. Konkrétně se jedná o parabolu coby obalovou křivku svých tečen. GeoGebra totiž dokáže v podstatě "spojitě"vytvářet tečny, které parabolu obalují. Dřívější, "předpočítačový" postup vytváření tečen ohýbáním papíru je zdlouhavý a nepřesný, což se negativně projevovalo při snaze o aktivní pochopení charakteristických vlastností paraboly ze strany žáků nižších stupňů základních škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Parabola as the envelope of its tangent lines

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper it is shown that the use of geometric software (GeoGebra) may clarify kinematic view of conic sections even to pupils of elementary school. Specifically, the parabola as an envelope of its tangent lines is investigated. Because GeoGebra isessentially able to "continuously" create tangents that form the parabola. Earlier, "before computers" process of paper folding tangents is tedious and imprecise, which negatively reflected the active understanding of the characteristics properties of the parabola from the part of lower grades of elementary schools' pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AUPO Mathematica IX. Matematika 6

  • ISSN

    0862-9765

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    IX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    275-278

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus