Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Consequences of Pragmatic Language Level Impairment and Auditory Agnosia in Individuals with Autism Spectrum Disorder

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149373" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149373 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Consequences of Pragmatic Language Level Impairment and Auditory Agnosia in Individuals with Autism Spectrum Disorder

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of the presented research is to analyze the specifics of impaired pragmatic language level in individuals with autism spectrum disorders (ASD), emphasize the need for its timely diagnosis and accentuate the systematic stimulation of socialcommunication skills. The contribution also deals with the issue of non-verbal communication and auditory agnosia in individuals with ASD and their consequences in terms of their effects within speech and language therapy approach and special educationaltreatment. The main research tools were questionnaires. Results: Based on the stated data, it is obvious that speech and language therapy intervention in individuals with ASD is determined by a great number of factors that may have interferential impacton its course. It concerns, in particular, auditory agnosia perceived by up to 90 % of the speech and language therapists as a factor having a significant influence on its course and results. The given experts also referred to the absenc

  • Název v anglickém jazyce

    The Consequences of Pragmatic Language Level Impairment and Auditory Agnosia in Individuals with Autism Spectrum Disorder

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of the presented research is to analyze the specifics of impaired pragmatic language level in individuals with autism spectrum disorders (ASD), emphasize the need for its timely diagnosis and accentuate the systematic stimulation of socialcommunication skills. The contribution also deals with the issue of non-verbal communication and auditory agnosia in individuals with ASD and their consequences in terms of their effects within speech and language therapy approach and special educationaltreatment. The main research tools were questionnaires. Results: Based on the stated data, it is obvious that speech and language therapy intervention in individuals with ASD is determined by a great number of factors that may have interferential impacton its course. It concerns, in particular, auditory agnosia perceived by up to 90 % of the speech and language therapists as a factor having a significant influence on its course and results. The given experts also referred to the absenc

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-31457S" target="_blank" >GA14-31457S: Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN14 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-0557-3

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    7432-7440

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    7. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku