Auditivní agnózie u osob s Aspergerovým syndromem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153153" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153153 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Auditivní agnózie u osob s Aspergerovým syndromem
Popis výsledku v původním jazyce
Projevy auditivní, resp. verbální agnózie u osob s Aspergerovým syndromem jsou dosud nedostatečně probádanou oblastí. Výzkumné šetření realizované prostřednictvím dotazníkového šetření u klinických logopedů, logopedů a speciálních pedagogů zjišťuje, zdatito odborníci mají v péči osoby s Aspergerovým syndromem a zda u těchto osob pozorují projevy auditivní, resp. verbální agnózie či specifika v oblasti sluchové percepce. Dále pak zkoumá, jaký vliv mají tyto projevy a specifika na průběh terapie, a jak se s nimi tito odborníci vyrovnávají. Výzkum byl podpořen řešením specifického výzkumu projektu IGA PdF_2013_021 "Komunikační deficity u vybraných forem narušené komunikační schopnosti se zaměřením na posuzování dílčích determinantů verbální a neverbálnísložky komunikace ve speciálně pedagogické praxi" na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.
Název v anglickém jazyce
Auditory Agnosia in People with Asperger Syndrome
Popis výsledku anglicky
Speech auditory, respectively. verbal agnosia in people with Asperger syndrome are still poorly explored areas. The research was carried out through a questionnaire survey of clinical speech therapists, speech therapists and special educators determine if these experts are in the care of people with Asperger's syndrome. It also investigates whether these people observe signs of auditory, respectively verbal agnosia or specifics in the area of auditory perception. It examines the influence of these effects and the specifics of the course of therapy, and how they compensate for these professionals. The research was supported by the solution of a specific research project IGA PdF_2013_021 "Communication deficits in selected forms of impaired communicationskills with a focus on assessing the determinants of sub-verbal and non-verbal components of communication in special education practice" at the Faculty of Education, Palacky University in Olomouc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Jinakost ve speciálněpedagogickém kontextu
ISBN
978-80-244-4290-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
36-46
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
11. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—