Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Auditivní agnózie u osob s Aspergerovým syndromem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153153" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153153 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Auditivní agnózie u osob s Aspergerovým syndromem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Projevy auditivní, resp. verbální agnózie u osob s Aspergerovým syndromem jsou dosud nedostatečně probádanou oblastí. Výzkumné šetření realizované prostřednictvím dotazníkového šetření u klinických logopedů, logopedů a speciálních pedagogů zjišťuje, zdatito odborníci mají v péči osoby s Aspergerovým syndromem a zda u těchto osob pozorují projevy auditivní, resp. verbální agnózie či specifika v oblasti sluchové percepce. Dále pak zkoumá, jaký vliv mají tyto projevy a specifika na průběh terapie, a jak se s nimi tito odborníci vyrovnávají. Výzkum byl podpořen řešením specifického výzkumu projektu IGA PdF_2013_021 "Komunikační deficity u vybraných forem narušené komunikační schopnosti se zaměřením na posuzování dílčích determinantů verbální a neverbálnísložky komunikace ve speciálně pedagogické praxi" na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.

  • Název v anglickém jazyce

    Auditory Agnosia in People with Asperger Syndrome

  • Popis výsledku anglicky

    Speech auditory, respectively. verbal agnosia in people with Asperger syndrome are still poorly explored areas. The research was carried out through a questionnaire survey of clinical speech therapists, speech therapists and special educators determine if these experts are in the care of people with Asperger's syndrome. It also investigates whether these people observe signs of auditory, respectively verbal agnosia or specifics in the area of auditory perception. It examines the influence of these effects and the specifics of the course of therapy, and how they compensate for these professionals. The research was supported by the solution of a specific research project IGA PdF_2013_021 "Communication deficits in selected forms of impaired communicationskills with a focus on assessing the determinants of sub-verbal and non-verbal components of communication in special education practice" at the Faculty of Education, Palacky University in Olomouc.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Jinakost ve speciálněpedagogickém kontextu

  • ISBN

    978-80-244-4290-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    36-46

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    11. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku