Projevy auditivní agnózie u osob s Aspergerovým syndromem očima rodičů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157771" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157771 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Projevy auditivní agnózie u osob s Aspergerovým syndromem očima rodičů
Popis výsledku v původním jazyce
Projevy auditivní, resp. verbální agnózie u osob s Aspergerovým syndromem jsou dosud nedostatečně probádanou oblastí. Výzkumné šetření realizované prostřednictvím dotazníkového šetření u rodičů osob s Aspergerovým syndromem zjišťuje, zda u svých dětí pozorují projevy auditivní, resp. verbální agnózie ?i specifika v oblasti sluchové percepce. Dále pak zkoumá, jaký vliv mají tyto projevy a specifika u osob s Aspergerovým syndromem na výchovu, pozornost, soustředění, práci ve škole a schopnost zapojit se do rozhovoru či reagovat na otázky. Popisuje také strategie či postupy rodičů, které využívají pro zvládání těchto specifik.
Název v anglickém jazyce
Auditory agnosia symptoms in people with Asperger's Syndrome from the perspective of parents
Popis výsledku anglicky
The symptoms of auditory agnosia in people with Asperger's Syndrome remains a poorly explored area. The survey carried out through the questionnaire method among the parents of people with Asperger's syndrome was applied to determine whether they were able to notice the auditory symptoms in their children, respectively, verbal agnosia or specifics in the area of auditory perception. Furthermore, it examines the influence of these effects and specifics in people with Asperger's syndrome on education, attention, concentration, school work and on the ability to engage in a conversation or respond to questions. It also describes the strategies and techniques for parents coping with these specifics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Perspektivy speciální pedagogiky - potřeby, možnosti a výzvy
ISBN
978-80-244-4907-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
46-55
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
17. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—