Posuzování verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153548" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153548 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Posuzování verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace pojednává o šesti studií uskutečněných v rámci grantového specifického výzkumu na Ústavu speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci - Komunikační deficity u vybraných forem narušené komunikační schopnostise zaměřením na posuzování dílčích determinantů verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi. První šetření je zaměřené na problematiku narušené neverbální komunikace u osob s poruchami autistického spektra, jež je cílené jak naanalýzu partikulárních deficitů u vybrané skupiny dětí s PAS, tak na reflexi dané problematiky z aspektu logopedů pracujících v rezortu školství a zdravotnictví. Následující výzkum je směřován na analýzu auditivní agnózie u klientů s Aspergerovým syndromem a jako primární metodu zjišťování dat vztahujících se k této oblasti byl preferován dotazník distribuovaný klinickým logopedům. Nedílnou součástí jsou příspěvky pojednávající o manuální (pseudo-neverbální) komunikaci u lidí se sluchový
Název v anglickém jazyce
Assessment of the Verbal and Non-verbal Element of Communication in Special Education Practice. Results of Particular Research Surveys
Popis výsledku anglicky
The publication discusses six studies carried out as part of a grant-specific research at the Institute of Special Education, Faculty of Education, Palacky University, Olomouc, Czech Republic - Komunikační deficity u vybraných forem narušené komunikačníschopnosti se zaměřením na posuzování dílčích determinantů verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi (Communication Deficits of Selected Forms of Disturbed Communication Ability with Emphasis on Assessing Partial Determinantsof the Verbal and Non-verbal Elements of Communication in Special Education Practice). The first survey focuses on the area of disturbed non-verbal communication in individuals with autistic spectrum disorders and targets analysis of the particular deficits in a selected group of children with ASD, as well as the reflection of this issue from the point of view of speech therapists working in schools and healthcare departments. The following research is aimed at analysing auditory agnosia
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-3989-1
Počet stran knihy
132
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—