Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Raný vývoj komunikace a preverbální vokalizace u osob s poruchami autistického spektra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146825" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146825 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Raný vývoj komunikace a preverbální vokalizace u osob s poruchami autistického spektra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem příspěvku je přiblížení specifické logopedické problematiky dotýkající se raného vývoje komunikace - preverbální vokální a neverbální komunikace u osob s poruchami autistického spektra. V úvodní části příspěvku jsou přiblíženy teoretické aspekty a diskuse tuzemských i zahraničních výzkumných šetření, na která navazuje prezentace výsledků získaných v rámci výzkumného šetření (grantový specifický výzkum, IGA) uskutečněného na Ústavu speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci s názvem Komunikační deficity u vybraných forem narušené komunikační schopnosti se zaměřením na posuzování dílčích determinantů verbální a neverbální složky komunikace ve speciálně pedagogické praxi (PdF UP, PdF_2012_021, 2013/2014, řešitel: Kateřina Vitásková).

  • Název v anglickém jazyce

    Early communication development and pre-verbal vocalization in persons with autism spectrum disorders

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this paper is to approach specific speech language therapy problems related to early communication development - vocal pre-verbal and non-verbal communication in people with autism spectrum disorders. In the introductory part of thepaper the theoretical aspects of domestic and foreign research investigations following with the presentation of the results obtained in the framework of the research (specific research grant, IGA) conducted at the Institute of Special Education StudiesPalacký University in Olomouc "Communication deficits in selected forms of impaired communication ability with a focus on assessing the determinants of sub-verbal and non-verbal components of communication in special education professional practice" (PdF UP, PdF_2012_021, 2013/2014, the researcher: Kateřina Vitásková) are described and discussed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Logopaedica

  • ISBN

    978-80-89113-91-0

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    69-79

  • Počet stran knihy

    145

  • Název nakladatele

    MABAG spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly