Raný vývoj komunikace a preverbální vokalizace u osob s poruchami autistického spektra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146825" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146825 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Raný vývoj komunikace a preverbální vokalizace u osob s poruchami autistického spektra
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem příspěvku je přiblížení specifické logopedické problematiky dotýkající se raného vývoje komunikace - preverbální vokální a neverbální komunikace u osob s poruchami autistického spektra. V úvodní části příspěvku jsou přiblíženy teoretické aspekty a diskuse tuzemských i zahraničních výzkumných šetření, na která navazuje prezentace výsledků získaných v rámci výzkumného šetření (grantový specifický výzkum, IGA) uskutečněného na Ústavu speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci s názvem Komunikační deficity u vybraných forem narušené komunikační schopnosti se zaměřením na posuzování dílčích determinantů verbální a neverbální složky komunikace ve speciálně pedagogické praxi (PdF UP, PdF_2012_021, 2013/2014, řešitel: Kateřina Vitásková).
Název v anglickém jazyce
Early communication development and pre-verbal vocalization in persons with autism spectrum disorders
Popis výsledku anglicky
The main objective of this paper is to approach specific speech language therapy problems related to early communication development - vocal pre-verbal and non-verbal communication in people with autism spectrum disorders. In the introductory part of thepaper the theoretical aspects of domestic and foreign research investigations following with the presentation of the results obtained in the framework of the research (specific research grant, IGA) conducted at the Institute of Special Education StudiesPalacký University in Olomouc "Communication deficits in selected forms of impaired communication ability with a focus on assessing the determinants of sub-verbal and non-verbal components of communication in special education professional practice" (PdF UP, PdF_2012_021, 2013/2014, the researcher: Kateřina Vitásková) are described and discussed.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Logopaedica
ISBN
978-80-89113-91-0
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
69-79
Počet stran knihy
145
Název nakladatele
MABAG spol. s r.o.
Místo vydání
Bratislava
Kód UT WoS kapitoly
—