Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problems of school maturity and readiness and the role of a pre-school teacher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149571" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149571 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.091" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.091</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.091" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.091</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problems of school maturity and readiness and the role of a pre-school teacher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper analyses the specifics in the field of assessing school maturity and readiness in general, as well as with focus on children with visual impairment. At present, starting school attendance is, in the Czech Republic, conditioned by reaching the age limit of six years. In case of many children with visual impairment, this age limit is not suitable; it is, however, necessary due to the Czech legislation. In the event that a child is immature, it is possible to ask for postponing the commencement of school attendance. Taking into account all individual aspects, deriving from the developmental pattern is especially important in children with visual impairment. The most common reasons for postponing school attendance are, for example, shortcomings in work pace, concentration, perception level and intellectual skills. The teacher plays an important role in preparing a child for entry to primary school. In this respect, it is advisable to monitor the "school readiness". It is, however

  • Název v anglickém jazyce

    Problems of school maturity and readiness and the role of a pre-school teacher

  • Popis výsledku anglicky

    The paper analyses the specifics in the field of assessing school maturity and readiness in general, as well as with focus on children with visual impairment. At present, starting school attendance is, in the Czech Republic, conditioned by reaching the age limit of six years. In case of many children with visual impairment, this age limit is not suitable; it is, however, necessary due to the Czech legislation. In the event that a child is immature, it is possible to ask for postponing the commencement of school attendance. Taking into account all individual aspects, deriving from the developmental pattern is especially important in children with visual impairment. The most common reasons for postponing school attendance are, for example, shortcomings in work pace, concentration, perception level and intellectual skills. The teacher plays an important role in preparing a child for entry to primary school. In this respect, it is advisable to monitor the "school readiness". It is, however

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM2014 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-619-7105-24-7

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    687-694

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria

  • Datum konání akce

    1. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku