Life Satisfaction and subjective health assessment in future teachers compared with current university students of physical culture and natural science
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150580" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33150580 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15510/14:33150580
Výsledek na webu
<a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2014/e-Pedagogium_2-2014.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2014/e-Pedagogium_2-2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Life Satisfaction and subjective health assessment in future teachers compared with current university students of physical culture and natural science
Popis výsledku v původním jazyce
The study presents the results of a survey aimed at life satisfaction and subjective health assessment in current Czech university students (n = 522; average age 21.2 +- 1.29 years). The analysis covers a comparison of future teachers and students of physical culture and natural science. The monitored variables present signifi cant factors infl uencing the quality and level of university study and overall academic performance. The results of the survey indicate signifi cant diff erences in the diff erent variables in terms of gender diff erences and selected study specialization. The results of the study enrich the current theoretical background and are applicable in everyday work with students in the area of educational and psychological counselling in university.
Název v anglickém jazyce
Life Satisfaction and subjective health assessment in future teachers compared with current university students of physical culture and natural science
Popis výsledku anglicky
The study presents the results of a survey aimed at life satisfaction and subjective health assessment in current Czech university students (n = 522; average age 21.2 +- 1.29 years). The analysis covers a comparison of future teachers and students of physical culture and natural science. The monitored variables present signifi cant factors infl uencing the quality and level of university study and overall academic performance. The results of the survey indicate signifi cant diff erences in the diff erent variables in terms of gender diff erences and selected study specialization. The results of the study enrich the current theoretical background and are applicable in everyday work with students in the area of educational and psychological counselling in university.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
15-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—