Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modern Trends In Treatment of Blindness from the Perspective of a Special Education Teacher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151114" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151114 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2014/B11/S3.105" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2014/B11/S3.105</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2014/B11/S3.105" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2014/B11/S3.105</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modern Trends In Treatment of Blindness from the Perspective of a Special Education Teacher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Topic: A study of current literature focusing on modern ways of remedying visual perception loss from the perspective of a special education teacher. In recent years, the number of new devices that use individual parts implanted in the eyes or brain of ahuman with a visual impairment and which restore visual perception has been rapidly increasing. These people then need comprehensive rehabilitation to know how to use these devices properly and follow the principles of working with them. With the changeof clients some special education teacher's tasks change too and are further discussed in the article. Method: This article is a review of journal posts from 2008-2013, selected to submit a brief overview of modern methods and devices designed to recover visual perception loss. The use of these devices is further connected with modern special education and special education teacher's work. Results: The study of the literature revealed that in modern age there are many electronic devices

  • Název v anglickém jazyce

    Modern Trends In Treatment of Blindness from the Perspective of a Special Education Teacher

  • Popis výsledku anglicky

    Topic: A study of current literature focusing on modern ways of remedying visual perception loss from the perspective of a special education teacher. In recent years, the number of new devices that use individual parts implanted in the eyes or brain of ahuman with a visual impairment and which restore visual perception has been rapidly increasing. These people then need comprehensive rehabilitation to know how to use these devices properly and follow the principles of working with them. With the changeof clients some special education teacher's tasks change too and are further discussed in the article. Method: This article is a review of journal posts from 2008-2013, selected to submit a brief overview of modern methods and devices designed to recover visual perception loss. The use of these devices is further connected with modern special education and special education teacher's work. Results: The study of the literature revealed that in modern age there are many electronic devices

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychology & Psychiatry, Sociology & Healthcare, Education. Conference Proceedings. Volume I

  • ISBN

    978-619-7105-22-3

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    819-824

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albany, Bulgaria

  • Datum konání akce

    3. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku